Byta betalkort


Användarnivå 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 1950 kommentarer

 Har du fått ett nytt kort eller bytt bank? Även om det är samma kortnummer men nytt utgångsdatum och CVC-/CVV-kod så kommer du behöva uppdatera det på Mina sidor.

 




Här har vi sammanställt en guide där du ser hur du går till väga.

:one:  Välj Betalningar

 

 

:two: Välj Ändra kortuppgifter

 

:three:  Välj den korttyp du har

026f4911-a091-47d2-b83d-e332b1a3fb8a.png

 

:five: Fyll i din kortinformation och välj sedan Spara kortdata för senare användning

725cee22-5508-4bc1-a764-4895ba993089.png

 

När du byter kort reserverar vi 1:- på ditt konto som även återbetalas omgående, detta för att kontrollera att kortet du skrivit in är giltigt och kopplat till ett konto. Pengarna betalas dock tillbaka inom 3 bankdagar.


38 svar

Hej!

Varför ligger det gamla kortnumret kvar under betalningen efter att jag bytt kortnummer. Kan inte kolla att det nya verkligen gått in.

Användarnivå 6
Emblem +8
Hur fungerar det om man vill att kostnaden dras från ett konto som inte är kopplat till kort? Ett problem jag har...

Hej @Biss!

Idag är detta inte en möjlighet vi erbjuder, utan du behöver ha ett kort kopplat till konto du vill att vi göra dragningen ifrån. Du kan även kontakta oss när du tecknar abonnemanget för att betala via faktura och därefter anmäla autogiro. Observera dock att du inte kan ändra till faktura som betalmetod om du redan betalar med kort.

Ha en fin dag!

Hej.jag har bytt betalkort som jag registrerat  men jag får inte något SMS så jag kan bekräfta bytet. Hjälp mig att ordna detta. Nu får jag besked om att Hallons nät inte kan användas.

 

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @RobertM

Om din mormor inte kommer ihåg hennes lösenord till Mina Sidor kan hon klicka på ‘Glömt lösenord’ när hon försöker logga in så går det att ordna upp ett nytt lösenord.

Hej jag har 2 st nummer på mitt konto. Mitt huvud abonnemang som har faktura som betalsätt.
Sedan beställde jag ett kontantkort till min lilla grabb och betalade det med kort. Nu har kontatkortets 30 dagar löpt ut och jag skulle fylla på med 30 dagar extra på det sim kortet men får då felmeddelandet att kreditkortet inte längre är giltigt (jag har fått ett nytt mastercard från min bank med ny CCV).

Men när jag ska gå in och uppdatera kortuppgifterna går inte det. Det står bara "Faktura" som betalsätt?

Hur ska jag göra?

Mvh Conny

Hi there, I have two different contracts (one is a Mobile number and the other is a mobile broadband). I would like to change the payment method only for one of them. I don't find the option anywhere, how can I sort it? Basically I'd like to change the payment method for the mobile broadband but keep it as it is for my personal mobile number.

Användarnivå 6
Emblem +8
Hej jag har 2 st nummer på mitt konto. Mitt huvud abonnemang som har faktura som betalsätt.
Sedan beställde jag ett kontantkort till min lilla grabb och betalade det med kort. Nu har kontatkortets 30 dagar löpt ut och jag skulle fylla på med 30 dagar extra på det sim kortet men får då felmeddelandet att kreditkortet inte längre är giltigt (jag har fått ett nytt mastercard från min bank med ny CCV).

Men när jag ska gå in och uppdatera kortuppgifterna går inte det. Det står bara "Faktura" som betalsätt?

Hur ska jag göra?

Mvh Conny


Halloj Conny! 😊

Du kan fylla på kontantkortet via hallon.se/ladda om du behöver använda dig utav ett annat kort. I dagsläget finns tyvärr inte möjlighet att byta via Mina sidor om du har fått ett nytt kort och har fakturabetalning på ditt abonnemang. Men vi jobbar på det!
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej, punkt två fungerar ej då 'ändra' ej finns för val, se bifogat screenshot.
https://bit.ly/2wjglH5


Hejsan @Användarnamn!

Tack för ditt inlägg och för att du har uppmärksammat detta! Att knappen inte finns beror på att du har faktura som betalmetod idag, och då är det inte möjligt att byta till kort/byta betalkort. 😊

Ha en superfin måndag!
Hej, punkt två fungerar ej då 'ändra' ej finns för val, se bifogat screenshot.
https://bit.ly/2wjglH5
Hur fungerar det om man vill att kostnaden dras från ett konto som inte är kopplat till kort? Ett problem jag har...

Försöker byta betalkort men hittar ej hur jag ska göra. De instruktioner jag hittar synkar inte med hur det ser utanför mig. 

Hur ska jag ändra betalkort?

Användarnivå 1

Hur ska jag ändra betalkort?

@amg 

Jag har flyttat din tråd hit där du finner svar på din fråga. Det är bara att hojta till om något känns otydligt. :blush:

 

 

Nu har jag försökt med två olika kort och att uppdatera kortuppgifter fungerar uppenbarligen inte. När jag ska konfirmera bytet så skickas jag vidare till ett säkerhetsfönster hos Mastercard. På andra sidor när jag ska betala något så skickas en kod som då ska fyllas i. I detta fall kommer jag tillbaka till ursprungssidan dvs. tillbaka till ruta 1. Det loopas tillbaka och jag kan inte utföra bytet. Nu har jag fått två påminnelser med extra avgifter och tycker detta inte är ok. Så klart att ni ta betalt för era tjänster men då måste ni veta hur man tar betalt annars går det inte. 
Lös det snarast tack då vi är borta på semester och förväntar mig nya påminnelser när jag är tillbaka i annat fall.

Jag har fått ett nytt betalkort. Var ändrar jag det någonstans?

 

Användarnivå 1

Jag har fått ett nytt betalkort. Var ändrar jag det någonstans?

 

Hejsan @carinairmeli!

Jag flyttade ditt ärende till denna tråd där du hittar hur du byter betalkort. :-)

Hej. Vill byta belastnings kort eftersom den kommer att upphöra.

Hej. Vill byta belastnings kort eftersom den kommer att upphöra.

Hejsan @jafari!

Jag flyttade din tråd till denna där du hittar hur du byter betalkort. :-)

Försöker registrera ett nytt bankkort där betalning ska dras. Min mamma som är den som har kontot har ej bank id så jag lyckas inte! Vad gör jag? 
/Clas 

Användarnivå 1

Försöker registrera ett nytt bankkort där betalning ska dras. Min mamma som är den som har kontot har ej bank id så jag lyckas inte! Vad gör jag? 
/Clas 

Hejsan @Clas!

Jag har flyttat din tråd hit där du finner svar på din fråga. Det är bara att hojta till om något känns otydligt. :blush:

Hi. Trying to change the card number. Filling up the form, my bank is approving card transaction for 1 SEK, but Hallon says that confirmation was not received. My old card was from same bank. Could it be fixed somehow? I can not pay for my number because this issue.

MVH
Slava

Får upp följande felmeddelande när jag ska ändra betalkort “Next stars 50518”. Hur kommer jag till sidan för att göra ändringarna?

 

Användarnivå 1

Får upp följande felmeddelande när jag ska ändra betalkort “Next stars 50518”. Hur kommer jag till sidan för att göra ändringarna?

 

@Uno 

Jag flyttade ditt ärende till denna tråd så du kan hitta svaret på din fråga.


Allt gott😊

jag behöver byta betalkort, har fått nytt. behöver uppdatera betalinformationen.

Användarnivå 1

jag behöver byta betalkort, har fått nytt. behöver uppdatera betalinformationen.

Hej @Cinna!

I denna tråd ser du hur du genomför bytet av betalkort.

Allt gott:grinning:

Svara