Har ditt kort gått ut - eller har du bytt bank och behöver uppdatera ditt kort? Hur som helst behöver du uppdatera ditt kort på Mina sidor med kortets nya uppgifter; och så här gör du:
Innehållsförteckning
Vilka kort fungerar med hallon?

Du kan betala ditt abonnemang med antingen ett VISA, VISA Electron eller MasterCard. Debet- eller kreditkort fungerar således det är ett VISA eller MasterCard. Ditt betalkort måste vara kopplat med Verified by Visa eller MasterCard SecureCode.

Byta kort på Mina sidor
Här är en guide hur du byter kort på Mina sidor via vår hemsida. Börja med att surfa till www.hallon.se/mina-sidor eller klicka här för att logga in.
OBS! För att byta kort på Mina sidor behöver du ha BankID eller annat legitimeringsalternativ godkänd av din bank.
1) Klicka på Mina sidor och sen på Kontoinställningar i menyn.
Se bild nedan:

2) Skrolla ned till Betalning och klicka på Betalsätt
Se bild nedan:

3) Skrolla ned till Kortuppgifter och klicka på Ändra kortuppgifter
Se bild nedan:

4) Välj vilket kort du har och fyll i uppgifterna sen är du klar!
Observera att det dras 1 krona från kortet för att verifiera och slutföra registreringen av ditt betalkort. Beloppet som dras vid registreringen återbetalas till dig inom ett par bankdagar.

Problem vid registrering?
Vanligaste anledningarna att det inte går att registrera sitt betalkort är
- att giltighetstiden på kortet har gått ut
- att kortet är spärrat för internetköp
- att en säkerhetskontroll (Verified by Visa/MasterCard Secure Code) saknas och din bank har stoppat dragningen*
*För att kontrollera detta behöver du kontakta din bank för vidare hjälp.
Ifall du använder ett antivirus program med en webbextension i din webbläsare kan detta blockera möjligheten att registrera ditt kort. Du kan i sånt fall testa att göra ett undantag, alternativt tillfälligt stänga av webbextensionen för att se om det hjälper.
Vi rekommenderar att ta kontakt med din bank ifall ovan inte stämmer in på problemet du upplever när du försöker registrera ditt betalkort och se ifall betalkortet du försöker registrera kan användas för detta ändamål.
Du kan exempelvis inte registrera ett online-/e-kort som MasterCard Maestro med undantag för VISA Electron. Detta är för online-/e-kort oftast behandlar återkommande dragningar annorlunda på ett sätt som gör det omöjligt att betala våra prenumerationer.