Privat
Företag
guide

Misslyckad betalning/dragning ❌

Misslyckad betalning/dragning ❌
Användarnivå 1

Emellanåt händer det att en betalning inte går igenom. Det är sånt som händer även den bäste såklart! Du får alltid ett mejl och ett SMS ifrån oss om så är fallet.

 


 

Vanliga anledningar

 

En kortbetalning kan misslyckas av flera anledningar. Dom vanligaste är

 

  • att det saknas täckning på kontot kortet är kopplat till vid dragningsförsöket
  • att giltighetstiden på kortet har gått ut (Byta kort)
  • att kortet är spärrat för internetköp
  • att en säkerhetskontroll (Verified by Visa/MasterCard Secure Code) saknas och din bank har stoppat dragningen*
  • att kortet har en daglig/månatlig gräns som överskridits

 

*För att kontrollera detta behöver du kontakta din bank för vidare hjälp.

 

Vad händer om betalningen inte går igenom?
Om betalningen inte går igenom vid första försöket så försöker vi dra pengar igen kommande dagar. Försöken sker tre gånger per dygn och varje gång en dragning misslyckas får du ett mejl och SMS ifrån oss.

Efter ett tag kommer våra försök att dra pengar upphöra, och abonnemanget kommer spärras för all utgående trafik. Du kan alltså inte längre ringa, SMSa eller surfa, men du kan ta emot samtal och SMS. Under denna tid är det inte heller möjligt att göra några ändringar på ditt abonnemang. Självklart kan du även ringa nödsamtal fortfarande.

För att spärren på abonnemanget ska hävas behöver den förfallna betalningen inkomma till oss, och du får även ett SMS när vi släppt spärren.

Du hittar betalinformation varje månad för dig som är kortkund här i hjälpcentret.


Denna tråd har stängts för kommentarer