guide

Misslyckad betalning/dragning ❌

Misslyckad betalning/dragning ❌

Visa ursprungsinlägget

33 svar

Hej!

de e så att jag fick ett nytt kort och pga detta så kunde inte min betalning gå igenom, men jag ändrade och la in mitt nya kort. Jag har två abonnemang hos er varav ett av dom betalades samma dag som ja la in de nya kortet, men det andra abonnemanget är fortfarande inte betalt och de står ”misslyckad betalning. Vill även tillägga att ja har pengar på kortet, men förstår inte varför pengarna inte dras?:/

 

Användarnivå 3
Emblem +2

Min betalning var försenad och därför stängdes ner mitt abonnemang och undrar nu när kommer pengarna dras automatiskt?

Hejsan @Taha!

Jag flyttade din tråd hit där du kan hitta svaret på din fråga. Du kan också hitta annan matnyttig information här. Det är bara att hojta till om något känns otydligt. :blush:

Hej varför mina fakturor inte har dragits av från mitt konto den här månaden?

Användarnivå 6
Emblem +1

Hej varför mina fakturor inte har dragits av från mitt konto den här månaden?

Det kan vara svårt för dig att få svar här. Detta är ett diskussionsforum för kunder. Bäst att du kontaktar hallons kundtjänst istället.

https://support.hallon.se/hc/sv/requests/new?brand=hallon

Hej! Detta riktar sig till trådstartaren/kundservice:

Ja, det här ‘hjälpforumet’ blev man ju inte så värst mycket klokare på precis. Sorgligt.

Är förvirrad… är dessa inlägg som ni skriver ett utskick till alla? Eller är det riktat till mig? Svårnavigerad sida detta, Hallon.se… svårt att kontakta er också… jag behöver veta NU idag, varför ni menar att min avgift är ‘’betald’’ men reserverad sedan den 6:e april och fortfarande inte dragen, på min internetbank?! 

Jag har inte för avsikt att hamna hos Kronofogden och få en betalningsanmärkning i 3 år, för att krafter utom min kontroll strular till överföringarna!! Jag har ju pengar på kontot, ett aktuellt betalkort och ALDRIG missat en betalning innan! Ska jag vänta på svar ifrån kundtjänst i 3-5 dagar när deadline är 14:e april?! Verkligen?

Gör för vana att synliggöra/publicera akut/viktig info per sms eller mer omedelbara kontaktvägar för oss kunder när nätet/kommunikationen mellan Hallon och banksystem/betaltjänst inte fungerar! Det ska inte behöva drabba människor som sköter sig! Jag kommer att bestrida detta å det grövsta, om det visar sig att Hallon ändå går vidare med att spärrar mitt SIM-kort utan orsak! 

Lös det! För jag har gjort min del och tagit medborgerligt ansvar! Om det inte vore för det där reserverade beloppet som såg konstigt ut med tanke på dagens datum hade jag gått runt här i godan ro, i tron om att pengarna hade dragits som de skulle! En jädra tur i oturen :rage:

 

VH: Argsurkärring

Hej Hallon! 
Jag ger snart upp att vara kvar som kund hos er. Oerhört besviken över hur dåliga ni är på att lösa kunds problem! Försökt nå er sedan den 1/10 gällande ett av mina abonnemang.
Ni skickar upprepande sms och mail att ni inte lyckas dra avgiften trotts att det finns pengar och alla uppgifter är uppdaterade På kortet. Ni har lyckats dra för mitt andra abonnemang som är på samma kort? Det är inte hos mig det felar och ändå slutade det med att jag betalade i slutet av oktober den fakturan som skickades. Jag fick betala 60kr extra när jag inte ens kunnat använda abonnemanget! Och dessutom är det samma visa nu i november! Min son har inte kunnat använda sin mobil och ni svarar inte på mina mail och eran chatt funktion fungerar inte! Ni är helt otillgängliga att bemöta kunderna! Ska jag även denna månaden tvingas vänta tills ni stänger av hans mobil Helt och få en påminnelse För problem som ligger hos er organisation! 
Säger återigen som jag sagt i varje mail jag skickat och vill ha svar på; fixa detta problem snarast och se till att dra avgiften från kontot! Era kunder ska inte behöva betala för tjänster som inte fungerar eller kan användas! 

Har samma problem!

Jag har två abonnemang hos hallon och betalningen funkar på min mobilabonnemang men inte sonens.. fast jag står på båda abonnemang och mitt kort är registrerad på båda abonnemang. Pengarna finns på kortet.. kortet är inte spärrat för e-handel och inte ens gått ut som hallon säger när man får svaret efter typ 4-5 dagar 🙄. Tycker att det är så dåligt, man skulle kunna välja en annan betalningsalternativ än kort som tydligen inte fungerar hos hallon!

Hej, 

Fick ett meddelande att ni ej kunde föra över 99+99kr. Problemet är att jag måste byta kort. Får ett nytt  den 8/2 eller den 10/2. Då skall det fungera igen. Räcker det ej så mejla över postgironumret så för jag över !!

 

Hans Lönnberg

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @hanslena,

Vi har inget postgironummer som du kan betala emot, utan kontakta vår kundservice så kan dem hjälpa dig vidare med betalningen tills du mottar ditt nya kort. :slight_smile:

Svara


Static Template