guide

Misslyckad betalning/dragning ❌

Misslyckad betalning/dragning ❌
Användarnivå 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 2161 kommentarer

Emellanåt händer det att en betalning inte går igenom. Det är sånt som händer även den bäste såklart! Du får alltid ett mejl och ett SMS ifrån oss om så är fallet.

 



De vanligaste anledningarna till detta är att det inte finns täckning på kontot som pengarna ska dras ifrån när vi försöker dra abonnemangskostnaden, alternativt att fel kort står registrerat hos oss.

Om du behöver veta hur mycket pengar vi försöker dra från ditt konto kan du se detta på Mina sidor genom att gå in så här:

:one: Välj Betalningar

 

 

:two: Klicka på knappen nedan

 

 

:three: Här ser du information om din kommande betalning, och status på denna. Om du vill kika på din specifikation klickar du på “Ladda ned specifikation”

 

 



Har du fått ett nytt kort? 💳
Det kan även vara så att du har fått ett nytt kort med samma kortnummer, men ny CVC-kod och nytt utgångsdatum. Även detta behöver i sådana fall ändras via Mina sidor.

Du kan se hur du uppdaterar ditt betalkort här.

Om du följer instruktionerna ovan och allting stämmer, men det ändå inte fungerar, kan du givetvis kontakta oss så ser vi över vad det kan bero på.

 

Vad händer om betalningen inte går igenom?
Om betalningen inte går igenom vid första försöket så försöker vi dra pengar igen kommande dagar. Försöken sker tre gånger per dygn och varje gång en dragning misslyckas får du ett mejl och SMS ifrån oss.

Efter ett tag kommer våra försök att dra pengar upphöra, och abonnemanget kommer spärras för all utgående trafik. Du kan alltså inte längre ringa, SMSa eller surfa, men du kan ta emot samtal och SMS. Under denna tid är det inte heller möjligt att göra några ändringar på ditt abonnemang. Självklart kan du även ringa nödsamtal fortfarande.

För att spärren på abonnemanget ska hävas behöver den förfallna betalningen inkomma till oss, och du får även ett SMS när vi släppt spärren.


33 svar

Hej! Jag har fått misslyckad betalning även fast ni har dragit pengar från mitt konto 2021-06-07. Vad är det som har hänt?

Hej Hallon! 
Jag ger snart upp att vara kvar som kund hos er. Oerhört besviken över hur dåliga ni är på att lösa kunds problem! Försökt nå er sedan den 1/10 gällande ett av mina abonnemang.
Ni skickar upprepande sms och mail att ni inte lyckas dra avgiften trotts att det finns pengar och alla uppgifter är uppdaterade På kortet. Ni har lyckats dra för mitt andra abonnemang som är på samma kort? Det är inte hos mig det felar och ändå slutade det med att jag betalade i slutet av oktober den fakturan som skickades. Jag fick betala 60kr extra när jag inte ens kunnat använda abonnemanget! Och dessutom är det samma visa nu i november! Min son har inte kunnat använda sin mobil och ni svarar inte på mina mail och eran chatt funktion fungerar inte! Ni är helt otillgängliga att bemöta kunderna! Ska jag även denna månaden tvingas vänta tills ni stänger av hans mobil Helt och få en påminnelse För problem som ligger hos er organisation! 
Säger återigen som jag sagt i varje mail jag skickat och vill ha svar på; fixa detta problem snarast och se till att dra avgiften från kontot! Era kunder ska inte behöva betala för tjänster som inte fungerar eller kan användas! 

Har samma problem!

Jag har två abonnemang hos hallon och betalningen funkar på min mobilabonnemang men inte sonens.. fast jag står på båda abonnemang och mitt kort är registrerad på båda abonnemang. Pengarna finns på kortet.. kortet är inte spärrat för e-handel och inte ens gått ut som hallon säger när man får svaret efter typ 4-5 dagar 🙄. Tycker att det är så dåligt, man skulle kunna välja en annan betalningsalternativ än kort som tydligen inte fungerar hos hallon!

Hej! Detta riktar sig till trådstartaren/kundservice:

Ja, det här ‘hjälpforumet’ blev man ju inte så värst mycket klokare på precis. Sorgligt.

Är förvirrad… är dessa inlägg som ni skriver ett utskick till alla? Eller är det riktat till mig? Svårnavigerad sida detta, Hallon.se… svårt att kontakta er också… jag behöver veta NU idag, varför ni menar att min avgift är ‘’betald’’ men reserverad sedan den 6:e april och fortfarande inte dragen, på min internetbank?! 

Jag har inte för avsikt att hamna hos Kronofogden och få en betalningsanmärkning i 3 år, för att krafter utom min kontroll strular till överföringarna!! Jag har ju pengar på kontot, ett aktuellt betalkort och ALDRIG missat en betalning innan! Ska jag vänta på svar ifrån kundtjänst i 3-5 dagar när deadline är 14:e april?! Verkligen?

Gör för vana att synliggöra/publicera akut/viktig info per sms eller mer omedelbara kontaktvägar för oss kunder när nätet/kommunikationen mellan Hallon och banksystem/betaltjänst inte fungerar! Det ska inte behöva drabba människor som sköter sig! Jag kommer att bestrida detta å det grövsta, om det visar sig att Hallon ändå går vidare med att spärrar mitt SIM-kort utan orsak! 

Lös det! För jag har gjort min del och tagit medborgerligt ansvar! Om det inte vore för det där reserverade beloppet som såg konstigt ut med tanke på dagens datum hade jag gått runt här i godan ro, i tron om att pengarna hade dragits som de skulle! En jädra tur i oturen :rage:

 

VH: Argsurkärring

Användarnivå 6
Emblem +1

Hej varför mina fakturor inte har dragits av från mitt konto den här månaden?

Det kan vara svårt för dig att få svar här. Detta är ett diskussionsforum för kunder. Bäst att du kontaktar hallons kundtjänst istället.

https://support.hallon.se/hc/sv/requests/new?brand=hallon

Hej varför mina fakturor inte har dragits av från mitt konto den här månaden?

2 ord..hej och då. 

Hej !

Jag har ett problem med betalningen. 

Förra månad så betalde  jag mina faktorer till gammalt konto alltså till, Arvato Finance AB och inte till bilogram. 

Kan ni säga vad ska jag göra, för att jag har fått påminnelse faktura. Men jag skickade mycket mejlen till de och ingen svara. 

Försökte att nå kundservice telefonnummer men lyckades inte. Snälla svara och säg vad ska jag göra. 

Användarnivå 6
Emblem +8

Har varkens fått sms eller epost. 

Pengar finns även på kortet som är registrerat och ändå står det misslyckas betalning. 

I försök att uppdatera uppgifter så kommer det en pop up ruta som säger "payment failure" så jag kan ej heller uppdatera uppgifter. 

 

Hej Rebecka!

 

Vi är medvetna om att det för närvarande är strul med vissa betalningar, dock ligger problemet hos banken och inte hos oss. Vi kommer därför inte spärra ditt abonnemang just nu, utan hoppas att detta är löst så fort som möjligt.

 

Vi kommer meddela er som är berörda så fort vi vet någonting mer. 

 

Har varkens fått sms eller epost. 

Pengar finns även på kortet som är registrerat och ändå står det misslyckas betalning. 

I försök att uppdatera uppgifter så kommer det en pop up ruta som säger "payment failure" så jag kan ej heller uppdatera uppgifter. 

Tjena Hallon,

Varför går det inte att byta kort?

Hej Hallon! 
Jag ger snart upp att vara kvar som kund hos er. Oerhört besviken över hur dåliga ni är på att lösa kunds problem! Försökt nå er sedan den 1/10 gällande ett av mina abonnemang.
Ni skickar upprepande sms och mail att ni inte lyckas dra avgiften trotts att det finns pengar och alla uppgifter är uppdaterade På kortet. Ni har lyckats dra för mitt andra abonnemang som är på samma kort? Det är inte hos mig det felar och ändå slutade det med att jag betalade i slutet av oktober den fakturan som skickades. Jag fick betala 60kr extra när jag inte ens kunnat använda abonnemanget! Och dessutom är det samma visa nu i november! Min son har inte kunnat använda sin mobil och ni svarar inte på mina mail och eran chatt funktion fungerar inte! Ni är helt otillgängliga att bemöta kunderna! Ska jag även denna månaden tvingas vänta tills ni stänger av hans mobil Helt och få en påminnelse För problem som ligger hos er organisation! 
Säger återigen som jag sagt i varje mail jag skickat och vill ha svar på; fixa detta problem snarast och se till att dra avgiften från kontot! Era kunder ska inte behöva betala för tjänster som inte fungerar eller kan användas! 

Användarnivå 1

Hej

Jag har pengar på mitt bankkort varför kunde ni inte tar månads avgift 

Hej @Asme :grinning:

 

Jag flyttade ditt ärende till denna tråd där du hittar de vanligaste anledningarna till att dragningen misslyckas.

 

Allt gott! 

Hej

Jag har pengar på mitt bankkort varför kunde ni inte tar månads avgift 

Användarnivå 1

Hade inte pengar på kortet första gången det drogs. Satte in pengar och har haft tillräckligt med pengar i en vecka men det dras ju aldrig?? Får mejl och sms om att det inte går att dra pengar men det finns ju?? Har inte bytt kort eller något sånt heller. Nu är ju abonnemanget såklart avstängt och jag får fan flipp på att inte kunna ringa folk när det inte ens är hos mig det felar. Snälla hjälp får fan spel på er nu

Hej @AliceHellqvist!

Jag flyttade ditt ärende till denna tråd så du kan hitta svaret på din fråga.
Allt gott😊

Hade inte pengar på kortet första gången det drogs. Satte in pengar och har haft tillräckligt med pengar i en vecka men det dras ju aldrig?? Får mejl och sms om att det inte går att dra pengar men det finns ju?? Har inte bytt kort eller något sånt heller. Nu är ju abonnemanget såklart avstängt och jag får fan flipp på att inte kunna ringa folk när det inte ens är hos mig det felar. Snälla hjälp får fan spel på er nu

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @hanslena,

Vi har inget postgironummer som du kan betala emot, utan kontakta vår kundservice så kan dem hjälpa dig vidare med betalningen tills du mottar ditt nya kort. :slight_smile:

Hej, 

Fick ett meddelande att ni ej kunde föra över 99+99kr. Problemet är att jag måste byta kort. Får ett nytt  den 8/2 eller den 10/2. Då skall det fungera igen. Räcker det ej så mejla över postgironumret så för jag över !!

 

Hans Lönnberg

Användarnivå 3
Emblem +2

Min betalning var försenad och därför stängdes ner mitt abonnemang och undrar nu när kommer pengarna dras automatiskt?

Hejsan @Taha!

Jag flyttade din tråd hit där du kan hitta svaret på din fråga. Du kan också hitta annan matnyttig information här. Det är bara att hojta till om något känns otydligt. :blush:

Hej!

de e så att jag fick ett nytt kort och pga detta så kunde inte min betalning gå igenom, men jag ändrade och la in mitt nya kort. Jag har två abonnemang hos er varav ett av dom betalades samma dag som ja la in de nya kortet, men det andra abonnemanget är fortfarande inte betalt och de står ”misslyckad betalning. Vill även tillägga att ja har pengar på kortet, men förstår inte varför pengarna inte dras?:/

 

Hej, mitt abonnemang är spärrat (pga jag fick ett nytt kort) men jag har ändrat mitt kort upgifter nu och vill betala. Hur kan jag göra det? Tack, Maria


Nu har min betalning godkäns, allt är ok. Tack :)

Hej, mitt abonnemang är spärrat (pga jag fick ett nytt kort) men jag har ändrat mitt kort upgifter nu och vill betala. Hur kan jag göra det? Tack, Maria

Min betalning var försenad och därför stängdes ner mitt abonnemang och undrar nu när kommer pengarna dras automatiskt?

HilHej Jag vill betala mitt telefonnummer XXX



Hejsan! Jag flyttade din tråd till denna som redan finns och har svar på din fråga. ☺️
Emblem
HilHej Jag vill betala mitt telefonnummer XXX

Kan ni dra pengar från mitt kort. Ni har spärrat mitt abonnemang men jag har lagt pengar på kontot. Och vill betala. Tack

Hejsan @Janek! :-)



Jag flyttade din tråd till denna där du kan hitta svar på din fråga.



Glad sommar! 🌞

Svara


Static Template