F.A.Q.

Ingen tĂ€ckning i mobilen? 🆘



Visa ursprungsinlÀgget

35 svar



Jag upplever tÀckning med Hallon riktigt usel. Jag bor och jobbar mitt i Malmö, och nÀr jag Àr pÄ jobbet har jag ingen tÀckning alls inomhus. Jag har en iPhone X, hade en annan operatör innan jag bytte till er och hade inga problem alls med tÀckningen.



Kan jag ha ett defekt SIM-kort eller vad kan det hÀr bero pÄ? (Och Àr det verkligen sÄ att jag ska betala 99 kr för att fÄ ett nytt SIM-kort skickat till mig?)
@christianwiedel - vad mÀrkligt att det inte fungerar! Om ett simkort Àr defekt Àr det helt och hÄller trasigt, och du skulle inte fÄ nÄgon uppkoppling alls. Mobilen bör dÄ inte heller kÀnna av det, vilket innebÀr att du inte fÄr skriva in nÄgon PIN.



Jag tycker det lĂ„ter konstigt om det Ă€r centralt i Malmö. Är det i en speciell byggnad i Malmö? Jag tĂ€nker om du mĂ€rker skillnad nĂ€r du Ă€r inomhus respektive utomhus? 😊




Det hĂ€nder pĂ„ andra stĂ€llen inomhus ocksĂ„. Det hĂ€nder dĂ„ och dĂ„ utomhus med. Jag var t.ex. ute pĂ„ Österlen i helgen och hade ingen tĂ€ckning. Generellt sen jag bytte till er Ă€r jag ofta utan tĂ€ckning.
AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8
@christianwiedel - jag förstÄr.



I detta fall behöver du nog kontakta oss för en nÀrmre felsökning, förslagsvis via mejl sÄ vi kan se över om vi kan hitta orsaken till detta.
Hej!



Hakar pÄ den hÀr trÄden dÄ jag sedan 11 dagar inte haft nÄgon teckning alls med hallon i min olÄsta iPhone X. Har varit i kontakt med Hallons kundtjÀnst och fÄtt ett nytt sim som (trots aktivering osv) inte heller fungerar. Simkortet fungerar i andra telefoner och andra operatörers simkort fungerar i min telefon.

Har ocksÄ varit i kontakt med apple-supporten som inte heller hittar nÄgot fel.

Ser inga uppgifter pÄ Mina sidor om att abonnemanget blivit spÀrrat eller liknande. Telefonen har fungerat felfritt med Hallon-kortet fram till förra veckan..



NÄgon input? Vad kan jag göra?



Tacksam för tips, börjar utveckla en viss frustration i Ă€rendet 🙂

/S

Hej,

Jag har varit i utlandet (utanför EU) de senaste veckorna och efter ett tag fick jag det dĂ€r sms:et om det dĂ€r kostnadstaket pĂ„ 525 sek vid anvĂ€ndning av datatrafik i utlandet. Jag har anvĂ€nt datatrafik vĂ€ldigt lite. Hur som helst, nu nĂ€r jag nyligen kom tillbaka till Sverige, Ă€r jag konstigt nog uppe i 20GB datatrafik och kan jag inte lĂ€ngre anvĂ€nda pĂ„/av knappen för datatrafik. Jag kan inte heller ringa nĂ„gra samtal överhuvudtaget. FĂ„r meddelande ‘Ej registrerat pĂ„ nĂ€tverk’. Jag kan inte vĂ€nta tills slutet av mĂ„naden till jag fĂ„r ny abonnemang/surf-pott. MĂ„ste kunna anvĂ€nda min telefon NU!

Vet ej vad jag ska göra  Àr det min mobil som strular eller Ă€r det nĂ„got hallon borde Ă„tgĂ€rda? 

AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8

Hej,

Jag har varit i utlandet (utanför EU) de senaste veckorna och efter ett tag fick jag det dĂ€r sms:et om det dĂ€r kostnadstaket pĂ„ 525 sek vid anvĂ€ndning av datatrafik i utlandet. Jag har anvĂ€nt datatrafik vĂ€ldigt lite. Hur som helst, nu nĂ€r jag nyligen kom tillbaka till Sverige, Ă€r jag konstigt nog uppe i 20GB datatrafik och kan jag inte lĂ€ngre anvĂ€nda pĂ„/av knappen för datatrafik. Jag kan inte heller ringa nĂ„gra samtal överhuvudtaget. FĂ„r meddelande ‘Ej registrerat pĂ„ nĂ€tverk’. Jag kan inte vĂ€nta tills slutet av mĂ„naden till jag fĂ„r ny abonnemang/surf-pott. MĂ„ste kunna anvĂ€nda min telefon NU!

Vet ej vad jag ska göra  Àr det min mobil som strular eller Ă€r det nĂ„got hallon borde Ă„tgĂ€rda? 

 

@Peter V 

 

Oj dÄ! Det lÄter minst sagt vÀldigt mÀrkligt. Vi skulle behöva kika pÄ detta - sÄ det bÀsta Àr om du kan kontakta vÄr kundservice pÄ mejl eller chatt sÄ vi kan se över numret och om nÄgonting Àr spÀrrat. 
 

Hej

Har problem med sonens kontantkort, vid flera tillfÀllen sÄ gÄr det varken ringa till eller ringa frÄn hans mobil. Ringer vi sÀger en röst "abonnenten kan inte nÄs för tillfÀllet, var vÀnlig försök om en stund."

Detta Àr alltsÄ flera gÄnger i veckan sen vi skaffade de. Ca 3 mÄnader.

Har prövat fylla pÄ surf och byta telefon för att utesluta olika saker!

Vad Àr problemet, tacksam för snabb hjÀlp!

Mvh Sofie

Hej!

 

vi har ingen tÀckning hÀr i MjÀllby i Sölvesborg

det Àr jÀttekonstigt för det brukar alltid funka, jag har skrivit till kundtjÀnst oxÄ och hoppas pÄ svar om var felet ligger.

 

Har fortfarande ingen tĂ€ckning hĂ€r 😱

AnvÀndarnivÄ 1

Hej

Har problem med sonens kontantkort, vid flera tillfÀllen sÄ gÄr det varken ringa till eller ringa frÄn hans mobil. Ringer vi sÀger en röst "abonnenten kan inte nÄs för tillfÀllet, var vÀnlig försök om en stund."

Detta Àr alltsÄ flera gÄnger i veckan sen vi skaffade de. Ca 3 mÄnader.

Har prövat fylla pÄ surf och byta telefon för att utesluta olika saker!

Vad Àr problemet, tacksam för snabb hjÀlp!

Mvh Sofie

Hejsan @Soofier!

Jag flyttade ditt Àrende till denna trÄd sÄ du kan hitta svaret pÄ din frÄga.


Allt gott😊

Hej!
jag har haft hallon i nÄgra Är. Förra veckan slutade mobilen plötsligt att koppla upp sig pÄ nÀtet. NÀr man flyttar SIM till annan telefon uppkommer samma problem. Jag lÀgger till att om jag tar ett annat SIM-kort och stoppar det i mobilen, sÄ fungerar telefonen, sÄ det Àr inte mobilens fel. Veckan innan hade Hallon spÀrrat mitt abbonemang pga en betalning som inte gÄtt igenom, men det Àr ÄtgÀrdat och jag fick tjÀnsterna fungerande efter nÄgra minuter. Nu har jag varit utan telefon i 5 dagar. Har försökt kontakta kundservice. Vad skall jag göra???
hÀlsningar

Svara


Static Template