FAQ

MMS & surfinstĂ€llningar đŸ“ĄđŸ’»

• 23 augusti 2018
  • 36 kommentarer
  • 45723 visningar

Visa ursprungsinlÀgget

36 svar

NÀr nÄgon skickar en bild till mig sÄ kan jag inte öppna den. Har rensat och kollar minne, allt vad jag kan se Àr ok

AnvÀndarnivÄ 1

NÀr nÄgon skickar en bild till mig sÄ kan jag inte öppna den. Har rensat och kollar minne, allt vad jag kan se Àr ok

Hej @Birte!

Flyttade ditt Àrende till denna trÄd, kolla instÀllningarna och sÀg till om det fortfarande inte fungerar.

Hej Amanda, har kollat instÀllningar, kan inte se nÄgot konstigt. 

Hej, Fungerar fortfarande inte, kommer upp en text som sÀger att den kan inte hÀmta MMS just nu, försök igen senare .  En det gÄr inte senare. Birte

AnvÀndarnivÄ 1

Hej Amanda, har kollat instÀllningar, kan inte se nÄgot konstigt. 

Har du möjlighet att testa simkortet i en annan telefon och se om det Ă€r samma problem dĂ€r? Är det samma problem sĂ„ kontakta vĂ„r kundservice via mejl eller chatt sĂ„ kan dom hjĂ€lpa dig vidare med felsökningen.

Ha en fortsatt fin dag!

Hej.

Jag har ocksÄ problem med att skicka och ta emot MMS.

Jag har felsökt sÄ lÄngt att jag kommit fram till att MMS inte fungerar om WiFi Àr aktivt pÄ mobilen.
StÀnger jag av WiFi Àr det inga problem.

Hade inte detta problem innan jag bytte till Hallon.

APN-konfiguration Àr verifierat.

Hej, i vÄrt fall var det telefonen inte abonnemanget. Med vÀnlig hÀlsning, Birte

I min telefon stod MMS-proxy = 172.16.53.11

NÀr jag Àndrar MMS-proxy till 80.251.201.130 gÄr MMS:et ivÀg direkt!!!!!!
Min telefon Àr en Samsung S4 Active (GT-I9295)

Hej @Linnea !

Efter en uppdatering av programvaran pÄ min Samsung Galaxy S6 (SM-G920F) igÄr, fungerade plötsligt inte MMS. Jag följde noga instÀllningarna som du beskriver, men det fungerade inte ÀndÄ. Jag provade t o m att radera och lÀgga till pÄ nytt, utan resultat. Till sist provade jag att göra som ovan, dÄ min MMS-proxy oxÄ visade 172.16.53.11. DÄ funkade det direkt!

Ni kanske borde uppdatera informationen? 

Har kollat mina instÀllningar och sÄ hÀr ser det ut, det verkar som att allt Àr korrekt ifyllt? Min fru har exakt lika abonnemang och telefon men för henne sÄ fungerar mms att skicka. 

I Danmark i förra veckan lyckades jag skicka ett MMS till VÀn1.
Men till VĂ€n2 gick det inte. Efter ca 2 minuter fick jag ett felmeddelande att skicka misslyckats.
Försöker nu skicka MMS:et till VÀn2 hemifrÄn Sverige.
Försöket att skicka har nu pÄgÄtt i nÀstan 20 minuter utan att jag fÄtt nÄgot felmeddelande.
Det tycker jag tyder pÄ att ni konfigurerat er server fel.
Jag har startat om telefonen, men den forsÀtter försöka skicka MMS:et.
Nu fick jag felmeddelandet att MMS misslyckades. OsÀker pÄ hur lÄng tid det tog innan misslyckandet kom, eftersom jag startat om telefonen 2 ggr. Men jag tror det tog 15 minuter efter omstart innan felet kom. Ni borde Àndra timeout-parametern i er server till ett lÀgre vÀrde.

Jag har provat att Àndra instÀllningarna i min telfon efter dina anvisningar.
I min telefon stod MMS-proxy = 172.16.53.11
Jag har provat att Àndra till mmsproxy.tre.se men det fungerar inte dÄ heller.
Vid PING till mmsproxy.tre.se.
ser det ut sÄhÀr:

ping mmsproxy.tre.se
Pinging mmsproxy.tre.se [80.251.201.130] with 32 bytes of data:
Reply from 80.251.201.158: TTL expired in transit.

Min telefon Àr en Samsung S4 Active (GT-I9295)

funkade hos mig med nu , tack för tipset !

Har nog aldrig haft MMS, tyckte det var dax att fixa det.

Har lagt in instÀllningar enligt ovan, provat de tre olika proxy som nÀmns och försökt permutera alla varianter i övriga instÀllningar. Men vare sig skicka eller ta emot MMS fungerar.

Har nog fĂ„tt nĂ„gra instĂ€llningar skickade en gĂ„ng men kan jag inte aktivera rakt av eftersom APN.typ bara Ă€r “mms”. Har provat med övriga instĂ€llningar dĂ€rifrĂ„n men ingenting tycks hjĂ€lpa.

RÄd frÄn supporten? MMS ska ju funka 2021!

Svara

Static Template