Misslyckad nummerflytt ❌

Misslyckad nummerflytt ❌
Användarnivå 6
Emblem +8
  • hallonmedarbetare
  • 2047 kommentarer

Ibland kan det vara någonting som stoppar nummerflytten till oss från att godkännas, men frukta icke; det går såklart att lösa!

 


 

:bangbang: Viktigt! Tänk på att abonnemanget inte avslutas om nummerflytten nekas, utan fortsätter med ett nummer tilldelat ifrån oss istället.

 

Vi meddelar dig via SMS och mejl om det skulle vara så att din nummerflytt inte går igenom.

I mejlet du får framgår både varför flytten inte gått igenom och hur du åtgärdar detta, och nedan har vi även listat de vanligaste anledningarna till att flytten nekas.


❌ Numret står i ett annat namn/personnummer hos din gamla operatör
✔️ Lösning: Registrera om abonnemanget till rätt namn hos den gamla operatören – alternativt ångra köpet du har gjort hos hallon och teckna ett nytt abonnemang hos oss igen, men i rätt personnummer.

❌ Numret är ett anonymt/oregistrerat kontantkort
✔️ Lösning: Kontakta din gamla operatör och registrera kontantkortet i ditt namn och personnummer.

❌ Ditt nummer är avslutat hos din gamla operatör och är inte öppnat för flytt
✔️ Lösning: Kontakta din gamla operatör och be de öppna upp numret för flytt

❌ Ditt gamla abonnemang har fortfarande bindningstid
✔️  Lösning: Avvakta med flytten av numret – alternativt köp ut din resterande bindningstid hos din gamla operatör. Det kan du göra genom att kontakta dem.

 

En flytt tar 3-5 arbetsdagar, och under tiden du väntar får du självklart ett tillfälligt nummer hos oss så du kan utnyttja ditt abonnemang ändå.

 

Om du behöver beställa en ny nummerflytt behöver du kontakta kundservice. Annars kan du göra ett nytt försök inne på Mina sidor.


Detta ämne är stängt för kommentarer
Static Template