Misslyckad nummerflytt ❌


Användarnivå 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 2021 kommentarer

Ibland kan det vara någonting som stoppar nummerflytten till oss från att godkännas, men frukta icke; det går såklart att lösa!

 


 

:bangbang: Viktigt! Tänk på att abonnemanget inte avslutas om nummerflytten nekas, utan fortsätter med ett nummer tilldelat ifrån oss istället.

 

Vi meddelar dig via SMS och mejl om det skulle vara så att din nummerflytt inte går igenom.

I mejlet du får framgår både varför flytten inte gått igenom och hur du åtgärdar detta, och nedan har vi även listat de vanligaste anledningarna till att flytten nekas.


❌ Numret står i ett annat namn/personnummer hos din gamla operatör
✔️ Lösning: Registrera om abonnemanget till rätt namn hos den gamla operatören – alternativt ångra köpet du har gjort hos hallon och teckna ett nytt abonnemang hos oss igen, men i rätt personnummer.

❌ Numret är ett anonymt/oregistrerat kontantkort
✔️ Lösning: Kontakta din gamla operatör och registrera kontantkortet i ditt namn och personnummer.

❌ Ditt nummer är avslutat hos din gamla operatör och är inte öppnat för flytt
✔️ Lösning: Kontakta din gamla operatör och be de öppna upp numret för flytt

❌ Ditt gamla abonnemang har fortfarande bindningstid
✔️  Lösning: Avvakta med flytten av numret – alternativt köp ut din resterande bindningstid hos din gamla operatör. Det kan du göra genom att kontakta dem.

 

En flytt tar 3-5 arbetsdagar, och under tiden du väntar får du självklart ett tillfälligt nummer hos oss så du kan utnyttja ditt abonnemang ändå.

 

Om du behöver beställa en ny nummerflytt behöver du kontakta kundservice. Annars kan du göra ett nytt försök inne på Mina sidor.


14 svar

Min "Försök igen" knapp saknas. Vad ska jag göra?
Användarnivå 6
Emblem +8
Min "Försök igen" knapp saknas. Vad ska jag göra?



Hej @Rubban!



Om du kontaktar vår kundservice hjälper vi dig! 🙂

Hej @Rubban!

Om du kontaktar vår kundservice hjälper vi dig! 🙂

 

och hur gör jag det?

Användarnivå 6
Emblem +8
och hur gör jag det?



Om du klickar på Kontakta oss högst upp till höger här på forumet så kan du välja om du vill mejla eller chatta med oss.

Hej kan ni aktivera mitt nya kort som jag har beställt så jag kan börja använda min nya telefon.Det är 3veckor nu och det händer ingenting

Användarnivå 4
Emblem +6

Hej kan ni aktivera mitt nya kort som jag har beställt så jag kan börja använda min nya telefon.Det är 3veckor nu och det händer ingenting

 

https://forum.hallon.se/abonnemang-sim-kort-40/aktivera-sim-kort-5241

Jag har fått nummer-flytt godkänd men vänner/familj mottar sms från mig med det numret jag fick ifrån er. Hur kommer det sig och hur ändrar jag det? Tack :D 

Jag har fått nummer-flytt godkänd men vänner/familj mottar sms från mig med det numret jag fick ifrån er. Hur kommer det sig och hur ändrar jag det? Tack :D 

Kika på artikeln här, specifikt den blåa rutan för iPhone-användare: forum.hallon.se/nummerfraagor-34/byta-nummer-5286
Tror det kan hjälpa dig så att dina meddelanden kommer från rätt nummer.
Tänk på att nummerflytten tar 5-7 arbetsdagar att genomföra, så om du fått den godkänt men inte genomförd än behöver du avvakta. Fram tills dess kan du använda det temporära numret som tilldelades dig vid beställning av ditt nya abonnemang. :slight_smile:

Hej, om jag avstår nummerflytten, blir mitt tillfälliga nummer mitt permanenta nummer då? 

Hej, om jag avstår nummerflytten, blir mitt tillfälliga nummer mitt permanenta nummer då? 

Hejsan @JohanWåhlin!

Yes, det stämmer bra det. :-)

Din nummerflytt har misslyckats

Hejsan!

 

Här kommer en uppdatering om din nummerflytt.

 

Flytten av nummer XXX har tyvärr inte blivit godkänd. Anledningen till det är att numret inte står skrivet i ditt personnummer hos din tidigare operatör.+

Det borde fungera nu !!!

/Göran

Användarnivå 6
Emblem +1

@gola

Kontakta kundtjänsten och be dem göra ett nytt försök.

https://support.hallon.se/hc/sv/requests/new?brand=hallon

Hej! 

Jag hade tänkt beställa ett nytt mobilabonomang och flytta mitt nummer men det står att det är i fel form trots att jag har skrivit in det rätt när man väl kollar på tipset som kommer upp under nummerfältet. Det står också under fliken “Tips inför din nummerflytt” att “Numret du ska flytta kan inte redan finnas hos hallon” vilket det gör för jag är kund och har ett annat abonomang. Hur löser jag detta?

Tacksam för svar:)

Användarnivå 6
Emblem +1

Det går inte att flytta nummer mellan olika hallonabonnemang.

Är det väldigt viktigt för dig, så flyttar du först ut numret till en annan operatör, sen tillbaka det till ett nytt abonnemang hos hallon.

Svara