Nummerflytt till hallon ⬅️

Nummerflytt till hallon ⬅️
Användarnivå 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 1952 kommentarer

Har du det absolut bästa numret i hela världen som du bara inte kan bli av med? Såklart går det att lösa, och det är till och med superenkelt!

 



Det enda du behöver göra är att välja ”Flytta mitt nummer till hallon” när du tecknar ditt abonnemang eller kontantkort, och knappa in det nummer du vill med flytta till oss.

 

Så här ser det ut:

d7616021-ceb7-474b-8339-be5f82883738.png

Jag har redan ett abonnemang, hur gör jag då?
Om du redan har ett befintligt abonnemang och vill flytta in ett nummer till detta behöver du kontakta vår kundservice.


Det tar 1-3 arbetsdagar innan numret flyttas från det att du har fått hem det nya SIM-kortet, och till dess får du såklart även ett nummer utav oss så att du kan använda ditt abonnemang under tiden.

 

:warning: För att din nummerflytt ska godkännas behöver telefonnumret vara skrivet i ditt namn och personnummer hos din gamla operatör samt vara utan bindningstid. Du kan till exempel inte flytta in ett nummer som står skrivet i en familjemedlems namn.

Om du har ett kontantkort är det viktigt att det inte är anonymt utan står registrerat i ditt namn och personnummer.


Gick nummerflytten inte igenom? Du kan se mer information om det under Misslyckad nummerflytt.

 

Avslutar ni mitt gamla abonnemang när jag flyttar mitt nummer till er?

Ja, det gör vi förutsatt att du inte har någon bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang och att nummerflytten godkänns. I detta fall kommer abonnemanget avslutas hos din gamla operatör i samband med att flytten av ditt nummer till oss går igenom. 

Vi rekommenderar dock allitd att du kikar med din gamla operatör vad det är som gäller för uppsägning av just ditt abonnemang. 


16 svar

Flytta mitt nummer till hallon

Användarnivå 6
Emblem +8

Flytta mitt nummer till hallon

 

Halloj! :blush:

Behöver du hjälp med en nummerflyt till oss? Du ser hur du går till väga i artikeln ovan. För ytterligare hjälp ber jag dig vända dig till vår kundservice via chatt eller mejl.

Hej

Jag vill flytta ett nummer till min son och han vill ha en ny abonnemang hos hallon

 


Hej Linnea!

Jag har problem angående nummerflytt från operatör Tele2. Vid samtal med Tele2 kan de konstatera att inga hinder finns för nummerflytt. Inget bindningstid. Fortfarande aktivt abonnemang/nummer (Alltså vi betalar två abonnemang). Står i samma personnummer/namn. Inget kontokort.

MEN trots allt detta har denna nummerflytt misslyckats två gånger! Och med samma hänvisning, från er på Hallon, att själva felsöka enligt ovanstående premiser. 

Jag undrar nu varför denna nummerflytt ej går igenom och varför Hallon ej kan ge mig en konkret anledning som jag kan åtgärda så att nummret kan förflyttas? Jag vill lägga till att jag har mailat och chattat med över 10 olika supporters här från Hallon men ingen kan säga till mig vad som är felet?!

Hoppas detta kan nå dig och att du kan svara så snabbt som möjligt!

Hallå hallå,

jag har varit kund hos hallon i cirka två månader och har ända sedan dess krånglat fram och tillbaka för att få igenom nummerflytten. Detta är inte enbart ett problem hos Hallon, utan främst hos min tidigare operatör Vimla. Jag har nu äntligen fått bekräftat från dem att numret är öppet för flytt, men då upptäcker jag något märkligt. I samband med att abbonemanget  startade fick jag ett tillfälligt nummer. När jag loggade in på Mina sidor kunde jag då se den röda rutan med texten MISSLYCKAD NUMMERFLYTT, som visas ovan. Sedan jag fick bekräftat att numret är öppet för flytt försvann alltså denna ruta, men numret är fortfarande inte flyttat. 

Jag har alltså två konton på Hallon; ett med min nya dåliga nummer med aktivt abbonemang och ett med mitt “vanliga nummer”, men som inte är aktivt. Skall jag flytta över abbonemanget från det ena kontot till det andra, eller hur skall jag göra för att aktivera mitt “vanliga” nummer? 

Vänligen 
 

Hej! Jag heter Kadiija och behöver hjälp med nummerflytt jag har haft en nummer från tele2 men jag vill flytta mitt nummer från tele2 till hallon. Jag har haft denna telefonnumret från tele2: 0720116166 och vill flytta den till den till hallon istället för detta numret 0793395379
 

Mail: saalax75@hotmail.com

Tel: 0737625467

TVÅ månader har gått och NI skaickar bara SPAM med undersökningar
Ni svara INTE på forumet, vad i h*lv*t* håller ni på med?
Vi harfåt BEKRÄFTELSE FRÅN WILLIAM ATT NI påbörjat nummerflytt!

 

--------------------------------------------------------

Detta är senaste kontakten med er som ni skickade via mail:
May 29, 2020, 9:31:44 AM GMT+2

Hej igen,
tack för dina svar.

Jag har nu startat nummerflytten åt dig och denna tar normalt 3-5 arbetsdagar.
Du kommer att bli meddelad per mejl samt SMS till det tillfälliga numret när allt är klart.

Ha en fin dag!
Med vänlig hälsning,
William

Mer än TVÅ-månader har gått och inget händer med NUMMERFLYTT.
Ni skickar bara SPAM o undersökningar, lös problemen…!

Snart 3-månader djävla har gått och inget händer med NUMMERFLYTT.


7 gången NI ber oss att fylla i er djävla case!'


Ni skickar bara SPAM o undersökningar, lös problemen!

 

Finns tydligen 1 person som jobbar på HALLON, hon har många namn!

 

Alla PENGAR och TID vi skulle sparat enligt er är nu ett minne blått.

 

All konversation följs av POST & Telestyrelsen, Telekområdgivarna, ARN, Internetombudsmannen

Hej! 

Flytta mitt nummer till Hallon

Hej! Jag vill ha nummer flytt! Jag har redan ett abonnemang fast har spärrat mitt halon SIM-kort-på grund av förlorade mobilen, och nu vill jag att flytta över ett Comviq nummer till samma abonnemang. 

Användarnivå 1

Hej! Jag vill ha nummer flytt! Jag har redan ett abonnemang fast har spärrat mitt halon SIM-kort-på grund av förlorade mobilen, och nu vill jag att flytta över ett Comviq nummer till samma abonnemang. 

Hejsan @Imam-Jamshidi!

 

Om du vill flytta ditt nummer från hallon till en annan operatör så kontaktar du den operatörer och i samband med att numret flyttas från oss stängs abonnemagnet ned automatiskt. 

 

Allt gott:grinning:

3 TRE djävla månader har gått, INGEN NUMMERFLYTT!


Nu kräver ni för 5 gången att vi ska verifiera oss, genom att fylla i!

eller skickar ni bara SPAM och undersökningar!

​​​​​​​Lägg FOKUS på problemen!

Användarnivå 1

3 TRE djävla månader har gått, INGEN NUMMERFLYTT!


Nu kräver ni för 5 gången att vi ska verifiera oss, genom att fylla i!

eller skickar ni bara SPAM och undersökningar!

Lägg FOKUS på problemen!

Hej @Knut_Harsten!

Jag rekommenderar att du kontaktar vår kundservice via chatt eller mejl så kan de hjälpa dig se varför nummerflytten inte går igenom. 

Allt gott:grinning: ​​​​​​​ 

Nu har jag väntat flera veckor på att få numret flyttat, allt grönt hos gamla operatören men efter 5-6 försök fått avslag på flytten. Om detta inte inte löst sig tills på fredag så avslutar jag båda mina abonnemang plus kommer inte att flytta över både fru o barn till hallon!!!

Hej

Jag skulle flytta mitt nummer med en rea av STUK  men det gick inte på grund av det  har ni beställt till mig ett annan nummer som ska komma med min rea som jag har beställt först. Och jag vill inte det. Jag har fixat att mitt nummer flyttar till er och SIM kort är på väg men jag vill inte ha det utan min rea. Har ni en lösning för det?

Svara