FAQ

Nummerflytt till hallon ⬅️

Nummerflytt till hallon ⬅️
Användarnivå 6
Emblem +8
  • hallonmedarbetare
  • 2158 kommentarer

Har du det absolut bästa numret i hela världen som du bara inte kan bli av med? Såklart går det att lösa, och det är till och med superenkelt!

Det enda du behöver göra är att välja ”Behåll mitt befintliga nummer” när du beställer ditt abonnemang eller kontantkort, och knappa in det nummer du vill med flytta till oss.

Så här ser det ut när du beställer:

​​​​​

:bangbang:  Viktig information inför nummerflytt!

För att din nummerflytt ska gå igenom måste mobilnumret du vill flytta in vara skrivet i ditt personnummer hos frånträdande operatör samt vara obundet. Det går alltså inte att flytta in ett mobilnummer från ett abonnemang som har bindningstid kvar eller står skriver under en annan person, exempelvis en familjemedlem.

Om du har ett kontantkort är det också viktigt att det inte är anonymt, utan är registrerat i ditt personnummer.

:grey_question:  ​​​​​Om jag har redan ett abonnemang, hur gör jag då?

Om du redan har ett befintligt abonnemang och vill flytta in ett nummer till detta abonnemang behöver du kontakta vår kundservice, så hjälper dom dig beställa en nummerflytt.

:grey_question: Avslutar ni mitt gamla abonnemang när jag flyttar mitt mobilnummer till hallon?

Branschstandarden är att frånträdande abonnemang avslutas när nummerflytten genomförs, men vi rekommenderar alltid att du kontrollerar detta med frånträdande operatör då vi inte har någon direkt kontroll över uppsägning hos andra leverantörer.

Det tar mellan 1-3 arbetsdagar innan mobilnumret flyttas in till ditt hallonabonnemang från det att du har fått hem ditt nya SIM-kort från oss. Fram tills dess får du ett mobilnummer utav oss så att du kan använda ditt abonnemang under tiden som sedan byts ut mot mobilnumret du flyttar in.

Gick nummerflytten inte igenom? Klicka här för att komma till en artikel om misslyckad nummerflytt.

6 svar

Så man måste alltså först ladda in det nya SIM-kortet (från Hallon), och det gamla telefonnumret sedan ‘länkas’ till det SIM-kortet? Det går inte att använda det befintliga SIM-kortet med befintliga numret (Telia i detta fall) och att numret helt enkelt flyttas över till Hallon? 

[känns som ett onödigt steg att byta SIM-kort...]

Användarnivå 6
Emblem +1

Du måste ha ett SIM-kort från rätt operatör för att det ska fungera. Om du flyttar numret från Telia till Hallon, måste du få ett nytt kort från hallon, sedan flyttas numret över till ditt nya hallon SIM-kort. Fram till dess numret flyttats över får du ett tillfälligt nummer på ditt nya hallon-kort, för att kunna använda det från början.

Hej!

Varför mitt nummer flytta inte till hallon?

Hej, 

Jag har beställt mobiltbredband 100GB, Men innan beställningen stod inte något “Behåll mitt befintliga nummer” för att flytta mitt nummer. Så att jag inte kunde trycka på det. Kan jag beställa portering efter beställningen?

Användarnivå 6
Emblem +1

Hej, 

Jag har beställt mobiltbredband 100GB, Men innan beställningen stod inte något “Behåll mitt befintliga nummer” för att flytta mitt nummer. Så att jag inte kunde trycka på det. Kan jag beställa portering efter beställningen?

I det första inlägget här ovan, står det hur du ska göra, nämligen att kontakta kundtjänsten. Det finns en länk där också:

http://hallon.se/kontakta-oss

Beställde ett nytt abonnemang, 55+, igår kväll. Men jag missade att ange att jag vill behålla mitt gamla nummer som jag nu har hos Tre. Mailade till er om det direkt efter beställningen. Ärendenummer 2584459. Kan ni hjälpa mig med det?

Svara

Static Template