FAQ

Nummerflytt till hallon ⬅️

Nummerflytt till hallon ⬅️
Användarnivå 6
Emblem +8
  • hallonmedarbetare
  • 2148 kommentarer

Har du det absolut bästa numret i hela världen som du bara inte kan bli av med? Såklart går det att lösa, och det är till och med superenkelt!

 



Det enda du behöver göra är att välja ”Behåll mitt befintliga nummer” när du beställer ditt abonnemang eller kontantkort, och knappa in det nummer du vill med flytta till oss.

 

Så här ser det ut när du beställer:

​​​​​

:bangbang:  Viktig information inför nummerflytt!

För att din nummerflytt ska gå igenom måste mobilnumret du vill flytta in vara skrivet i ditt personnummer hos frånträdande operatör samt vara obundet. Det går alltså inte att flytta in ett mobilnummer från ett abonnemang som har bindningstid kvar eller står skriver under en annan person, exempelvis en familjemedlem.

Om du har ett kontantkort är det också viktigt att det inte är anonymt, utan är registrerat i ditt personnummer.

 

:grey_question:  ​​​​​Om jag har redan ett abonnemang, hur gör jag då?

Om du redan har ett befintligt abonnemang och vill flytta in ett nummer till detta abonnemang behöver du kontakta vår kundservice, så hjälper dom dig beställa en nummerflytt.

 

:grey_question: Avslutar ni mitt gamla abonnemang när jag flyttar mitt mobilnummer till hallon?

Branschstandarden är att frånträdande abonnemang avslutas när nummerflytten genomförs, men vi rekommenderar alltid att du kontrollerar detta med frånträdande operatör då vi inte har någon direkt kontroll över uppsägning hos andra leverantörer.

 


 

Det tar mellan 1-3 arbetsdagar innan mobilnumret flyttas in till ditt hallonabonnemang från det att du har fått hem ditt nya SIM-kort från oss. Fram tills dess får du ett mobilnummer utav oss så att du kan använda ditt abonnemang under tiden som sedan byts ut mot mobilnumret du flyttar in.


Gick nummerflytten inte igenom? Klicka här för att komma till en artikel om misslyckad nummerflytt.


Detta ämne är stängt för kommentarer
Static Template