Meny
Stäng
❕ Viktiga datum & information om betalningen i februari
Här hittar du all information om nummerflytt både till & från hallon
Jag har precis flyttat över mitt huvudabonnemang från ett familjeabonnemang hos en annan operatör. När jag går in på “Lägg till extra användare” för mitt abonnemang så saknas dock rutan för “Beställ nu” som syns i steg 4 i guiden.Beror detta på att mitt abonnemang ännu inte är aktiverat? Och hur gör jag isåfall för att flytta in familjens fyra extra användare redan nu så att dessa aktiveras samtidigt som huvudabonnemanget?
Försöker flytta till ett senior abonnemang ,är redan kund och betalkort finns med täckning.Får till svar vid betalning Ospecificerat fel.
Bytte nyligen till Hallon och valde att flytta med mitt gamla nummer. Följde instruktionerna för hur sim-kort skulle aktiveras osv men lyckades aldrig ändra från det temporära nummer som kom med sim-kortet och som är inlagt under inställningar i min telefon. Trots detta har jag kunna ringa och smsa som vanligt från mitt gamla nummer. Idag kom en varning från iPhone om att mitt sim-kort inte är associerat med mitt nummer som därför kommer att avaktiveras från iMessage och Facetime inom några dagar. Det går fortfarande inte att ändra till rätt nummer i inställningar på iPhone. Vad gör jag nu?
HejMitt abonnemang avslutades vid årsskiftet då jag skulle resa till Asien. Jag var noga med att stänga av min mobildata, men var i Kambodja tvungen att sätta på den pga en nödsituation kvällen 26/12 för att kontakta min vän (ej samtal). Det tog bara tog någon minut, men jag har blivit debiterad 543.48kr för det samt för ytterligare datatrafik under 4h på eftermiddagen samma datum. Jag vet dock att jag endast använde mobildata på kvällen för att kontakta min vän. Jag var även tvungen att ringa två nödsamtal till min reseledare 28/12 och blev debiterad 158.13kr för det. Jag tycker att avgifterna är otroligt höga för så lite användning och jag befann mig som sagt i en nödsituation. Finns det något jag kan göra för att få tillbaka pengarna eller eventuell ersättning? Jag är nu tillbaka i Sverige och önskar återuppta mitt abonnemang/bli kund på nytt. När jag loggar in på Mina sidor står det dock att jag fortfarande är kund. När jag försöker lägga en beställning och flytta mitt nummer står
Hej, I natt gick min nummerflytt från annan operatör till Hallon igenom. Dock fungerar ej mobilen efter detta (sms, samtal, nätet):Vid sms står det att det inte går att skicka meddelande just nu och att man ska testa när tjänsten är tillgänglig igen, ska jag ut på nätet står det att jag inte verkar vara ansluten till något nätverk, och försöker jag ringa är det bara tyst och ett meddelande kommer upp “ej registrerad på nätverk”, försöker någonringa mig meddelas det att numret inte går att nås för tillfället. Mobilen är inte operatörslåst enligt förra operatören. Trots att Hallons sim-kort sitter i står det på mobilen att det är förra operatörens sim som sitter i. Enligt välkomstbrevet ska sim-kortet redan vara aktiverat, och på Mina sidor ser jag ingen knapp där jag själv kan aktivera kortet, så som jag läst mig till på Hallon´s hemsida att man kan behöva göra. Jag har startat om mobilen ett antal gånger, samt stängt av den helt och satt igång den igen, men jag kan inte slå in Hallon-