Besvarat

Abonnemang/nummerflytt

Hej.
Jag har idag sagt upp ett befintligt abonnemang hos Telenor, det avslutas den 16 februari. Jag har även idag beställt ett nytt abonnemang hos er med nummerflytt. Kommer nummerflytten att ske den 16 februari när uppsägningstiden gått ut eller kan ni påbörja flytt från Telenor till Hallon idag redan?
icon

Bästa svar av Anonymous 16 januari 2019, 15:23

Jag skulle personligen ta kontakt med Telenor och förklara att du ska portera numret till en annan operatör så de kan hålla det öppet för nummerflytt efter den 16 februari. Risken är annars att numret helt enkelt dör, och då går det inte att flytta.

Om du beställer ett hallonkort nu, får du ett nytt telefonnummer och får då återkomma senare med en förfrågan om nummerflytt när ditt gamla nummer är tillgängligt efter 16 febrari. Men då måste du gjort upp med Telenor om att numret ska finnas åtkomligt för portering (nummerflytt).
Visa original

3 svar

Jag skulle personligen ta kontakt med Telenor och förklara att du ska portera numret till en annan operatör så de kan hålla det öppet för nummerflytt efter den 16 februari. Risken är annars att numret helt enkelt dör, och då går det inte att flytta.

Om du beställer ett hallonkort nu, får du ett nytt telefonnummer och får då återkomma senare med en förfrågan om nummerflytt när ditt gamla nummer är tillgängligt efter 16 febrari. Men då måste du gjort upp med Telenor om att numret ska finnas åtkomligt för portering (nummerflytt).
Jag fyllde i vid beställning av hallonkort att jag ville ha ett befintligt nummer överflyttat. När jag loggar in på mitt hallon står där att nummerflytt pågår.
Har mejlat Telenor nyss att jag vill ha numret öppet för portering.
Men då låter det ju som du gjort allt för att det ska kunna fungera korrekt.

Svara

Static Template