Besvarat

Avsluta eller överlåtelse


Hej,

Hur ska jag göra för att överlåta mitt telefonnummer hos er till en annan operatör. Ni har ingen lösning på en överlåtelse.

 

Hälsningar

ABKS

icon

Bästa svar av Martin 30 mars 2020, 10:41

Ok. Så då avslutar jag mobilnumret på “Mina Sidor” och därefter mejlar er att ni ska öppna mobilnumret. Sen kontaktar vi nya operatören att göra en ny ansökan. Då ska det fungera?

Jajamänsan, exakt så. :-)

Visa original

7 svar

Ok. Så då avslutar jag mobilnumret på “Mina Sidor” och därefter mejlar er att ni ska öppna mobilnumret. Sen kontaktar vi nya operatören att göra en ny ansökan. Då ska det fungera?

Jajamänsan, exakt så. :-)

Ok. Så då avslutar jag mobilnumret på “Mina Sidor” och därefter mejlar er att ni ska öppna mobilnumret. Sen kontaktar vi nya operatören att göra en ny ansökan. Då ska det fungera?

 

Hälsningar

Alexandra

Okej. kontaktar jag er på telefon? och på vilket nummer?

 

Vi har inte kundservice över telefon, men du kan mejla dom på kundservice@hallon.se så återkommer dom inom kort. :slight_smile:

Okej. kontaktar jag er på telefon? och på vilket nummer?

 

Om jag avslutar abonnemanget, Hur flyttar jag sen numret?

I kontakt med kundservice kan dom hjälpa dig öppna numret efter du avslutat det för nummerflytt. Därefter kontaktar du tillträdande operatör och ber dom ansöka om en nummerflytt. :slight_smile:

Hej,

Om jag avslutar abonnemanget, Hur flyttar jag sen numret?

 

Hälsningar

Alexandra

Hejsan @ABKS!

Vanligtvis är det tillträdande part som ansöker om överlåtandenummerflytt. Det vill säga att dom ansöker med nuvarande persons personnummer tillsammans med den nya.

Har du kollat om det är något som din nya operatör erbjuder? 

Själva har vi inte stöd för överlåtelser mellan våra egna kunder, men du kan avsluta ditt abonnemang och sen flytta ditt nummer. Dock blir det ett uppehåll på minst någon vecka utan ditt nummer.

Svara


Static Template