Besvarat

Bara 3G inget 4G?

• 12 oktober 2019
  • 1 svar
  • 686 visningar

Hej! Varför fungerar bara 3G på mitt abbonemang har ni inte täckning för 4G. Hur gör jag för att bryta mitt abbonemang och flytta över mitt nr till annan operatör? Er täckning är tyvärr för dålig för mig. Prövat flyttat men fått avslag.
icon

Bästa svar av Martin 15 oktober 2019, 13:55

Hejsan @andersson37!

Nu vet jag inte riktigt vart du bor men det låter som att Tres nät som vi använder oss utav inte har 4G där. Du kan undersöka det själv genom täckningskartan här.

Om du vill flytta ut ditt nummer är det bara att höra av sig till tillträdande operatören och be dom beställa en nummerflytt. För att en nummerflytt ska gå igenom behöver numret vara aktivt (inte avslutat) samt stå i samma personnummer.

Ifall du har avslutat ditt abonnemang redan behöver du höra av dig till kundservice som kan hjälpa dig öppna numret för nummerflytt.

Ifall du har ett oregistrerat kontantkort kan du registrera det här.

Visa original

1 svar

Hejsan @andersson37!

Nu vet jag inte riktigt vart du bor men det låter som att Tres nät som vi använder oss utav inte har 4G där. Du kan undersöka det själv genom täckningskartan här.

Om du vill flytta ut ditt nummer är det bara att höra av sig till tillträdande operatören och be dom beställa en nummerflytt. För att en nummerflytt ska gå igenom behöver numret vara aktivt (inte avslutat) samt stå i samma personnummer.

Ifall du har avslutat ditt abonnemang redan behöver du höra av dig till kundservice som kan hjälpa dig öppna numret för nummerflytt.

Ifall du har ett oregistrerat kontantkort kan du registrera det här.

Svara

Static Template