Besvarat

Behålla sparad surf efter uppsägning

Tjena,

Nu är det så att Comviq hade ett superlockade erbjudande för en Galasy S10 om jag skrev upp mig för två års abonnemang hos dem. Nu har jag gjort det och jag har även bett dem att flytta numret.

Allting ser ut att gå som det är tänkt, men jag undrar om jag kommer få behålla min sparade mobildata? Jag har ca 50GB som jag helst inte vill ska bli nedspolat någonstans.

Så frågan är:
Hur fungerar det med min sparade mobildata efter en nummerflytt?

En annan fråga är:
Hur ser jag till att sluta betala i månaden för Hallon? Sker det automatiskt? Och kan jag ha ett abonnemang jag inte betalar för som endast har min sparade mobildata?

[Redigerat] - Vi har ändrat titeln på ämnet för att det ska spegla innehållet bättre

icon

Bästa svar av Linnea 8 maj 2019, 09:41

@wirlez

Hejsan! 🙂

Tyvärr har vi ingen tjänst som gör att din surf sparas hos oss när du inte längre är kund, utan den sparade surfen behöver vara bunden till ett abonnemang.

Tråkigt att höra att du lämnade oss för stunden, men jag hoppas vi kanske ses igen i framtiden! 😊
Visa original

3 svar

Du har ju då inget hallon-abonnemang kvar. Var hade du tänkt dig att du skulle ha surfen då? Surfen var ju just på det abonnemanget som du inte har kvar.

Eftersom du har sagt upp hallon-abonnemanget i och med nummerflytten så betalar du bara för månaden ut, eftersom du ju betalt i förväg.
Tja, jag kanske byter tillbaka till hallon någon dag och då vore det najs om min sparade data var "fryst" tills dess. Eller att det finns ett alternativ att "nedgradera" sitt abonnemang till ett "mobildata" abonnemang.

Men det är inte hela världen, jag har tills den 17:e att använda upp min surf på haha. Oh well, bra att jag slutar betala i månaden iaf.
Användarnivå 6
Emblem +8
@wirlez

Hejsan! 🙂
Tyvärr har vi ingen tjänst som gör att din surf sparas hos oss när du inte längre är kund, utan den sparade surfen behöver vara bunden till ett abonnemang.

Tråkigt att höra att du lämnade oss för stunden, men jag hoppas vi kanske ses igen i framtiden! 😊

Svara

Static Template