Besvarat

Betala innan nummerflytt

Hej!

Har haft Hallon förut men bytte till en operatör med bättre täckning där jag bor, denna operatör visar sig nu i övrigt fungera som en smärre katastrof och tänker byta tillbaka till Hallon. 

När jag vill göra nummerflytt så måste jag dock betala för resterande dagar denna månad, från och med nu?

Varför?

Begär jag en nummerflytt nu så kommer det dröja minst 2-3 dagar innan jag ens fått nytt sim-kort, säkert längre pga bor i Norrland och det är december. Så varför ska jag betala för dagar jag inte har Hallon som operatör utan fortfarande betalar min gamla för att använda dem?

Eller har jag missförstått hur resterande dagar denna månad räknas?

icon

Bästa svar av Martin 10 december 2019, 15:30

Hejsan @Ischejk!

Du har inte missförstått, hos hallon betalar du per innevarande månad. När du beställer ett abonnemang via vår hemsida betalar du direkt för resterande dagar under aktuell månad. Däremot kompenserar vi detta genom att ge en full månads användande under innevarande månaden, så du betalar (oftast) ett mindre belopp än fulla månadskostnaden men får använda hela potten ändå. :slight_smile:

Visa original

2 svar

Hejsan @Ischejk!

Du har inte missförstått, hos hallon betalar du per innevarande månad. När du beställer ett abonnemang via vår hemsida betalar du direkt för resterande dagar under aktuell månad. Däremot kompenserar vi detta genom att ge en full månads användande under innevarande månaden, så du betalar (oftast) ett mindre belopp än fulla månadskostnaden men får använda hela potten ändå. :slight_smile:

Hejsan @Ischejk!

Tack för svar! Då är jag med, det låter rimligt. Ser fram emot att komma tillbaka till Hallon igen. :)

Svara