Besvarat

Byte av operatör från hallon

• 25 September 2020
  • 1 svar
  • 148 visningar

Hej! Bytte idag operatör, från Hallon till en annan. Porteringstiden för mitt nuvarande mobilnummer till den nya operatören är 6 dagar, men Hallon kommer debitera mig om 5 dagar för mitt nuvarande abonnemang. Kommer jag behöva betala dubbla kostnader då mitt abonnemang hos er inte avslutas föränn flytten av mitt telefonnummer är klar om 6 dagar? 

icon

Bästa svar av Martin 28 September 2020, 09:47

Hejsan @Quantum!

Hallonkunder betalar per innevarande månad (förskottsbetalning) så om du har ditt abonnemang aktivt i början av nästkommande månad debiteras du även för den månaden.

Det är därför våra abonnemang avslutas vid månadsskifte och det är rekommenderat om man ska flytta ut sitt nummer att man gör detta så sent i pågående månad som möjligt.

Visa original

1 svar

Hejsan @Quantum!

Hallonkunder betalar per innevarande månad (förskottsbetalning) så om du har ditt abonnemang aktivt i början av nästkommande månad debiteras du även för den månaden.

Det är därför våra abonnemang avslutas vid månadsskifte och det är rekommenderat om man ska flytta ut sitt nummer att man gör detta så sent i pågående månad som möjligt.

Svara

Static Template