Fråga

Får inte liv i SIM-kort efter nummerflytt

Jag fick besked via mail att mitt nummer nu är överflyttat. När jag sätter SIM-kortet i min Moto G5 och startar säger den omedelbart "Telefontjänster: SIM-kort tillhandahålls inte" och "Tjänsten för röstsamtal har blockerats"

Jag har startat om telefonen flera gånger. Provat "återställ alla nätverksinställningar"

Den frågar efter pin-kod, och känns igen som Hallon under telefoninställningar. Det gick bra att ändra pin-koden.

Telefonen är inte operatörslåst. Andra SIM-kort funkar

Om jag manuellt väljer nätverk “hallon” säger den “Det valda nätverket (hallon) är inte tillgängligt”

Under Mina Sidor står det att SIM-status är Aktiv. (Jag har inte själv aktiverat det)

När jag sätter kortet i en iPhone säger den "Ingen täckning".

Vet inte vad jag kan göra mer?

2 svar

Efter chat med tech-support fick jag ett nytt SIM-kort skickat till mig och den fungerade direkt. Så tydligen var det något fel med det första kortet. 

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @JensJ,

Det låter inte alls roligt att höra att det inte fungerar.

Säkerställ gärna att din mobil stödjer 3/4G nät. Vi har inte möjlighet till att erbjuda 2G nät och vissa mobiler har endast möjlighet att arbeta genom den nättypen. Om så är fallet kommer vårt SIM-kort inte fungera i den mobilen. Om du har en annan mobil tillhanda får du gärna prova om SIM-kortet funkar i den. 

Svara