Besvarat

Familjeabbonemang

Min son har haft ett familjeabbonemang som våra tfn nummer har legat under, nu har han gett tillbaka numren till oss och vi har nu halebob. vi vill ha Hallon men det står att uppsägning pågår och vi vill flytta till Hallon omedelbart.
icon

Bästa svar av Linnea 11 juli 2019, 10:21

Hej igen!

Denna typ av ärende kommer vi behöva ta via kundservice, i och med att vi behöver ta del av dina kunduppgifter och detta är ett publikt forum. Jag har dolt de nummer och dylikt du skrev in och ber dig vänligen kontakta kundservice via mejl eller chatt. 😊
Visa original

3 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @HANSAAA!

Självklart ska vi hitta en lösning på detta. Jag är inte riktigt med på hur du menar - har ni tecknat abonnemang hos oss och valt att flytta med numren?

I sådana fall kommer abonnemanget hos din gamla operatör avslutas i samband med flytten. 🙂
Detta är krångligt.
1 Från början hade min son tecknat ett familje abonnemang hos Telia, våra nummer låg låsta till min sons abonnemang.

.2.Vi ville teckna ett abonnemang hos Hallon, detta gick inte (min son äger våra nummer pga familjeabonnemanget) då tecknar min son ett abonnemang hos Er men endast våra nummer inte hans personliga :Detta går bra och då använder vi våra nummer med Hallons abonnemang men vår son äger numren.

3.Vi tycker att det är krångligt med denna lösning ,vi vill äga VÅRA nummer, vi måste ta oss till Telia, säga upp Hallon och ta ett nytt abonnemang hos Telia, vår son lämnar över numren till oss, Telia godkänner att vi blir ägare vår son har skrivit under att vi får numren.

4.Vi sitter med ett Telia abonnemang som vi inte vill ha! Vi vill teckna ett Hallonabonnemang för +55 . Nu går inte detta pga uppsägning pågår hos Er och det kommer inte att kunna startas ett nytt abonnemang förrän 1 augusti. Vad är problemet egentligen, vi skulle ju kunna vänta till 1 augusti men vi skall åka till Norge den 20 juli och Telias abonnemang ger oss 50 samtal, 500 sms och 2 GB surf (helt kass) vi kommer inte att klara oss med detta när vi skall till Norge.

5. Vi vill ha ett +55 abonnemang hos Er med nummer 070XXXXXXX och 070XXXXXXX där vi äger numren. (OBS vi vill inte avbryta uppsägningen som pågår för då åker vi tillbaka i familje abonnemanget som vår son äger) Vi vill alltså snabba på över gången så att våra nummer blir fria och teckna ett nytt abonnemang hos Er 2 st +55 abonnemang snabbast möjligt innan vi åker till Norge.

HOPPAS att Ni förstår denna krångliga situation.
MVH HANSAAA
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej igen!

Denna typ av ärende kommer vi behöva ta via kundservice, i och med att vi behöver ta del av dina kunduppgifter och detta är ett publikt forum. Jag har dolt de nummer och dylikt du skrev in och ber dig vänligen kontakta kundservice via mejl eller chatt. 😊

Svara

Static Template