Besvarat

Flytt av surf alt. telefonnummer

Hej,
Jag har sedan tidigare ett privat abonnemang hos er på Hallon. Men efter att jag nu har en företagstelefon igen känns det överflödigt med två telefoner.

Har därmed några funderingar.

1. Min fru har ett abonnemang hos Vimla idag. Om hon skulle ta över mitt abonnemang, kan hon då flytta över till Hallon behålla sitt telefonnummer?
  2. Alternativ två, om jag väljer att avsluta mitt abonnemang hos er, går det då flytta över outnyttjad surf till mina barn som har varsitt abonnemang hos er?
  3. Alternativ 3, kan något av mina barn ta över mitt abonnemang och samtidigt behålla sitt telefonummer?
Mvh

Björn
icon

Bästa svar av Linnea 17 January 2019, 17:55

Hejsan Björn! :)

Vad kul att du har hittat till forumet. Välkommen hit & tack för dina frågor!

1. Det går fint att göra, så länge hon skriver över sitt nuvarande nummer i ditt namn hos din gamla operatör först. Kontakta sedan kundservice så gör vi en nummerflytt
  2. Detta är dessvärre inte möjligt hos hallon idag
  3. Vi har tyvärr inte heller möjlighet att genomföra ägarbyten/överlåtelser idag, så vi kommer inte kunna byta ut numret på ditt abonnemang med ett som redan ligger hos hallon.

Ha det bäst!
Visa original

3 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan Björn! :)

Vad kul att du har hittat till forumet. Välkommen hit & tack för dina frågor!

1. Det går fint att göra, så länge hon skriver över sitt nuvarande nummer i ditt namn hos din gamla operatör först. Kontakta sedan kundservice så gör vi en nummerflytt
  2. Detta är dessvärre inte möjligt hos hallon idag
  3. Vi har tyvärr inte heller möjlighet att genomföra ägarbyten/överlåtelser idag, så vi kommer inte kunna byta ut numret på ditt abonnemang med ett som redan ligger hos hallon.

Ha det bäst!

Hej. 
Jag har ett befintligt mobilnummer hos er på Hallon, mobilabonemang 25 GB. Sen beställde jag nyligen ett mobilbredbandsabonemang hos er på 20 GB som har 14 siffror. Sen kom det hem två simkort till detta. Jag vill behålla mitt gamla nummer från 25GB mobilabonemangen men bara lägga till extra surfen från 20GB mobilbredbandsabonemanget. Kan göra detta eller måste jag ha två nummer hos er för att använda surfen från ert mobilbredbandsabonemang på 20G?

Vänligen återkom snarast med utförlig information.

Bästa Hälsningar

Peter. 

Hejsan @Peter4H!

I dagsläget är det inte möjligt att flytta surf mellan sina abonnemang, utan i sånt fall behöver du ha en enhet med dubbla SIM-kortplatser för att nyttja båda abonnemangens surf. Dock om fallet är att du behöver mer surf till ditt mobilabonnemang hade jag rekommenderat att byta till en större abonnemangsplan istället för att ha ett mobilabonnemang och ett bredbandsabonnemang, eftersom det hade blivit billigare i längden. :slight_smile:

Svara

Static Template