Besvarat

Flytta in fastnummer till hallon

Kan man portera ett fast telefonnr(telia) till ett mobilabonnemang hos hallon ?
icon

Bästa svar av Anonymous 7 februari 2019, 01:36

Nej, bara vanliga mobilnummer.
Visa original

7 svar

Som jag försökte skriva ovan, så går det inte generellt. Man måste ha ett Telia mobilabonnemang som har den tjänsten som tillåter att lägga ett fastnummer på. Det går t.ex. inte med Refill.

Så Telia tillåter det inte generellt.

Telia erbjuder det, jag vet inte om övriga operatörer i Sverige gör det.Nej inte bara rakt av som man gör med ett mobilnummer. Man måste ha ett abonnemang där man får länka ett fastnummer till ett befintligt mobilnummer.

Du måste ha ett fast abonnemang med ett fast nummer för att kunna flytta det ja. Precis som du måste ha ett mobilnummer för att kunna flytta det. Men du kan avsluta ditt fasta abonnemang och få det numret på ett sim-kort istället hos Telia. Du måste inte behålla det fasta abonnemanget. Så det är inte så stor skillnad. Jag har nämligen gjort det. Det var exakt samma som att byta leverantör av mobilabonnemang. Jag fick ett nytt sim-kort till mobilen med det fasta numret på. Precis som jag fick när jag bytte till Hallon.
Telia erbjuder det, jag vet inte om övriga operatörer i Sverige gör det.

Nej inte bara rakt av som man gör med ett mobilnummer. Man måste ha ett abonnemang där man får länka ett fastnummer till ett befintligt mobilnummer.
Telia erbjuder det, jag vet inte om övriga operatörer i Sverige gör det.
Ingen svensk operatör erbjuder det.
enl. PTS
https://pts.se/sv/nyheter/telefoni/2018/pts-nu-tillatet-att-ta-med-det-fasta-telefonnumret-till-mobilnatet-eller-nar-du-flyttar-/
är det möjligt om operatören erbjuder det,
Så frågan är om Hallon erbjuder det.
Nej, bara vanliga mobilnummer.

Svara

Static Template