Besvarat

Flytta över nummer från Tre

• 1 augusti 2019
  • 1 svar
  • 658 visningar

I början på Maj så sa jag upp mitt abonnemang på tre ( 3 ) XXX och begärde ett nytt simkort från er som kom så småningom, nu har det legat ett tag men nu tänkte jag aktivera detta hos er.
Nu undrar jag fungerar detta omgående?
Mobilsurfen som jag har på mitt nummer hos er XXX 105 GB går den att flytta med till XXX eller måste jag börja om från början?
Med vänlig hälsning
Anders

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
icon

Bästa svar av Oskar 6 augusti 2019, 09:16

Hej @barabra!

Varmt välkommen till forumet & jag ber innerligt om ursäkt för det sena svaret.

Det är verkligen superkul att höra att du har valt att byta till oss på hallon.

Ditt abonnemang som du beställde är aktivt från det datumet man gör sin beställning.

SIM-kortet fungerar alltså med det temporära numret så fort du sätter in det.

Däremot för att få över ditt tidigare 3 nummer, behöver du kontakta vår kundservice för att begära nummerflytten i efterhand.

En nummerflytt tar vanligtvis runt 3-5 arbetsdagar och när den är genomförd behöver du starta om telefonen för att allt ska fungera som det ska.

Din sparade surf på ditt tillfälliga nummer hos oss sparas givetvis när nummerflytten genomförs :)

Ha en fin dag!
Visa original

1 svar

Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @barabra!

Varmt välkommen till forumet & jag ber innerligt om ursäkt för det sena svaret.

Det är verkligen superkul att höra att du har valt att byta till oss på hallon.

Ditt abonnemang som du beställde är aktivt från det datumet man gör sin beställning.
SIM-kortet fungerar alltså med det temporära numret så fort du sätter in det.

Däremot för att få över ditt tidigare 3 nummer, behöver du kontakta vår kundservice för att begära nummerflytten i efterhand.
En nummerflytt tar vanligtvis runt 3-5 arbetsdagar och när den är genomförd behöver du starta om telefonen för att allt ska fungera som det ska.

Din sparade surf på ditt tillfälliga nummer hos oss sparas givetvis när nummerflytten genomförs :)

Ha en fin dag!

Svara

Static Template