Besvarat

förlorat nummer

Beställde abonnemang. Efter ett tag blev jag informerad om att man påbörjat flytt av mitt nummer.Jag tyckte då att jag borde säga upp mitt gamla abonnemang och ringde operatören. Då fick jag ett erbjudande som var frestande och bestämde med hen att jag skulle fortsätta med det gamla. Det var inga problem med att avsluta beställningen av det nya sa hen. Jag gick in på min sida i Hallon och fann knappen för att avbryta abonnemanget. Detta var igår ca 10. Det stod en varning om att jag skulle förlora mitt nummer, men numret var inte överfört än, så jag klickade ändå.

Då kom det upp meddelande om att abonnemanget skulle gälla månaden ut. Men då skulle ju numret vara överfört! Jag tryckte på knappen avbryt uppsägning, men den blev aldrig klar, det bara snurrade en väntesnurra. 17:25 kom meddelande om att numret var överfört. En timme senare satte jag i sim-kortet. Det kunde inte koppla upp till Hallon. Provade att ringa till mitt nummer: Numret har ingen abonnent. Hur får jag tillgång till mitt gamla nummer? Bilden är från idag.
icon

Bästa svar av Linnea 24 oktober 2018, 18:45

Hejsan @Kenneth43!

Välkommen till forumet. :)

I detta fall behöver vi på hallon öppna upp ditt nummer för flytt manuellt, så om du kontaktar vår kundservice per mejl eller chatt så ser vi till att ordna det med en gång.

Ha en superfin kväll!
Visa original

4 svar

Gamla operatören svarade först! Dom fixar det!
Nä det gick inte. Min sida säger att jag har numret fortfarande, men "numret saknar abonnent" och kunde inte hämtas tillbaka.
Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @Kenneth43!

Välkommen till forumet. :)

I detta fall behöver vi på hallon öppna upp ditt nummer för flytt manuellt, så om du kontaktar vår kundservice per mejl eller chatt så ser vi till att ordna det med en gång.

Ha en superfin kväll!
Bra, det är nu fixat och jag är lycklig 😊

Svara

Static Template