Besvarat

Hur fungerar det när man byter leverantör?

• 15 juli 2021
  • 1 svar
  • 100 visningar

Hej! Jag har haft Comviq hela mitt liv och köpte nyss en av era abbonnemang och vill gärna ha kvar mitt gamla nummer. Jag klickade i att jag vill ha en nummerflytt och skrev in det nummer jag ville ha. Däremot när jag går in på appen står det ett annat nummer från mitt gammla. hur fixar jag så att jag har samma nummer som förut?

sedan undrar jag hur hela den här processen fungerar, när borde jag avbryta min tidigare prenumeration till comviq? etc.

Slutligen så har jag inte fått simkortet än MEN det är hembeställt. Tyvärr vill jag ju som sagt ha ett simkort med samma nummer som det jag har nu.

icon

Bästa svar av Martin 20 juli 2021, 13:18

Hejsan @Elin Kromnow!

Varmt välkommen till hallon! :blush:

Ett mobilabonnemang kan inte existera utan ett mobilnummer så innan ditt gamla nummer flyttas över till hallon från din tidigare operatör tilldelas abonnemanget du beställt ett temporärt nummer som sedan byts ut mot ditt gamla nummer när nummerflytten genomförs.

Själv behöver du inte göra mycket mer än vad du redan gjort. Frånträdande abonnemang avslutas när nummerflytten genomförs som bransch standard, men det kan alltid vara bra att kolla med sin frånträdande operatör. :slight_smile:

Så du har gjort allt rätt som du tänkt - nu är bara väntan på att nummerflytten ska gå igenom och att allt kommer hem i brevlådan. 

Visa original

1 svar

Hejsan @Elin Kromnow!

Varmt välkommen till hallon! :blush:

Ett mobilabonnemang kan inte existera utan ett mobilnummer så innan ditt gamla nummer flyttas över till hallon från din tidigare operatör tilldelas abonnemanget du beställt ett temporärt nummer som sedan byts ut mot ditt gamla nummer när nummerflytten genomförs.

Själv behöver du inte göra mycket mer än vad du redan gjort. Frånträdande abonnemang avslutas när nummerflytten genomförs som bransch standard, men det kan alltid vara bra att kolla med sin frånträdande operatör. :slight_smile:

Så du har gjort allt rätt som du tänkt - nu är bara väntan på att nummerflytten ska gå igenom och att allt kommer hem i brevlådan. 

Svara

Static Template