Fråga

Hur skifta från Telia företag till Hallon företag med nummerflytt

• 19 november 2020
  • 2 kommentarer
  • 87 visningar

Jag har Telia företag idag, ingen bindning men 3 månaders uppsägning.

Nu vill jag testa Hallon företag.

Ringde Telia och de sa att jag inte behövde säga upp abbonemanget där om jag skulle flytta numret utan att det sköts av den nya operatören. Stämmer det?

Hur vet jag vilken startdatum jag kan sätta? Är det 3 månader framåt från idag då jag tecknade mig för Hallon?

Jag kommer väl inte behöva betala för Hallon medans jag väntar på uppsägningstiden?

2 svar

Hejsan @fax!

Vad roligt att höra att du vill testa hallon! :slight_smile:

Jag hade rekommenderat att du försäkrar dig att uppsägningstiden börjat ticka först innan du flyttar ut numret - annars kan man råka ut för en klumpsumma på hela uppsägningstiden från datumet numret faktiskt flyttas ut. Annars är branschstandarden att frånträdande abonnemang avslutas när numret flyttas ut till en annan operatör. :slight_smile:

På så sätt vet du även vilket datum du ska beställa din nummerflytt till. Om du beställer ett företagsabonnemang med en nummerflytt går företagsabonnemanget först igång när din nummerflytt genomförs; så att det inte blir dubbelt. 

Hejsan @fax!

Vad roligt att höra att du vill testa hallon! :slight_smile:

Jag hade rekommenderat att du försäkrar dig att uppsägningstiden börjat ticka först innan du flyttar ut numret - annars kan man råka ut för en klumpsumma på hela uppsägningstiden från datumet numret faktiskt flyttas ut. Annars är branschstandarden att frånträdande abonnemang avslutas när numret flyttas ut till en annan operatör. :slight_smile:

På så sätt vet du även vilket datum du ska beställa din nummerflytt till. Om du beställer ett företagsabonnemang med en nummerflytt går företagsabonnemanget först igång när din nummerflytt genomförs; så att det inte blir dubbelt. 

Tack! :)

Ok, ja det var ju ett bra tips. Skall jag kolla det med Telia då alltså? Har de redan fått en signal om att mitt aboonemang där skall avslutas genom att Hallon skickat något till dem?

Svara