Besvarat

Inget SIM

Hej, börjar ju inte så bra det här.. fick ett mail att mitt nummer är flyttat men har inte fått något SIM- kort av er! Så nu kan jag inte använda min mobil! Inte så trevligt att ni flyttar numret EFTER kontorstid vilket innebär att det inte finns någon tillgänglig support. Såg att det är fler i forumet med samma problem. Vänligen ta tag i det här och fixa det ASAP. Tack på förhand.
icon

Bästa svar av Tor 30 november 2018, 09:40

Hej @Sarachristine. :)

Vi har förstått att kunder upplevt fördröjningar med SIM-korten i samband med Black Friday kampanjen, och vi beklagar givetvis detta.

Nu ska det dock vara i sin ordning, och samtliga SIM-kort som har beställts under den här perioden bör dyka upp senast idag.

Tack för ert tålamod och förståelse.
Visa original

13 svar

hej! som några andra här fick jag besked nu i kväll att mitt nummerflytt är klar, men jag har inte fått mitt sim-kort än.. jag beställde på black friday hos er, så jag gissar på förseningar. men, min pojkvän beställde samma dag och han sim-kort kom idag men hans nummerflytt är inte klar än. vad händer? vill gärna använda min mobil, men måste ha ett sim-kort.
Hej,
Snart en vecka sen jag beställde mobilt bredband. Har ännu inte fått hem simkortet...
Vet ni när det kommer?
Jag beställde hem ett nytt sim-kort på abonnemang för nästan en vecka sedan och det stod att sim-kortet skulle komma inom 2 arbetsdagar och att nummerflytten kunde ta upp till 7 dagar. Så min fråga är följande,
Hur kommer det sig att mitt nummer har flyttats över men att jag inte har fått hem något sim-kort?? Det är i princip omöjligt för mig att få tag på någon, och tvärt om. Det är inte okej.
Hej!
Jag har bäställt ny sim kort med abonemag och den har betalt på 23 fredags november, jag undra när får jag simkortet? Varför man för ingen medelande om vad händer eller den är på väg att reveras?
Med hälsningar Wanpen
Användarnivå 4
Emblem +2

Vi har förstått att kunder upplevt fördröjningar med SIM-korten i samband med Black Friday kampanjen, och vi beklagar givetvis detta.

Nu ska det dock vara i sin ordning, och samtliga SIM-kort som har beställts under den här perioden bör dyka upp senast idag.

Tack för ert tålamod och förståelse.
Användarnivå 4
Emblem +2
Hej,
Snart en vecka sen jag beställde mobilt bredband. Har ännu inte fått hem simkortet...
Vet ni när det kommer?

Hej,

Jag har flyttat in din tråd i denna där jag har beskrivit vad som har skett.
Användarnivå 4
Emblem +2
hej! som några andra här fick jag besked nu i kväll att mitt nummerflytt är klar, men jag har inte fått mitt sim-kort än.. jag beställde på black friday hos er, så jag gissar på förseningar. men, min pojkvän beställde samma dag och han sim-kort kom idag men hans nummerflytt är inte klar än. vad händer? vill gärna använda min mobil, men måste ha ett sim-kort.
Hej,

Ursäktar dröjsmålet, du hittar svar i denna tråd.
Användarnivå 4
Emblem +2
Jag beställde hem ett nytt sim-kort på abonnemang för nästan en vecka sedan och det stod att sim-kortet skulle komma inom 2 arbetsdagar och att nummerflytten kunde ta upp till 7 dagar. Så min fråga är följande,
Hur kommer det sig att mitt nummer har flyttats över men att jag inte har fått hem något sim-kort?? Det är i princip omöjligt för mig att få tag på någon, och tvärt om. Det är inte okej.

Hej,

Se svar i denna tråd.
Användarnivå 4
Emblem +2
Hej!
Jag har bäställt ny sim kort med abonemag och den har betalt på 23 fredags november, jag undra när får jag simkortet? Varför man för ingen medelande om vad händer eller den är på väg att reveras?
Med hälsningar Wanpen

Halloj,

Jag har flyttat in din tråd i denna där du hittar svar. 🙂
GHej! Jag beställde ett abonnemang med nummer flytt den 23:e. Igår stängdes mitt simkort av men har inte fått ett nytt aktivt simkort ännu. Min sambo beställde samtidigt och fick nytt simkort för flera dagar sedan, hennes nr har däremot inte blivit flyttat. Posten har kommit idag och inget simkort så tidigast på måndag som det ser ut nu..

Varför ska mitt gamla simkort stängas av innan det nya kommit? Varför är ett nytt abonnemang aktiverat innan man har tillgång till det? Sim kort kan man som kund aktivera vid mottagande i andra fall, varför har hallon inte gjort det lika smart?

Det vore ju bra om detta hade varit korrekt, men inget sim-kort i posten idag, och nu måste jag vara utan mobil hela helgen och hoppas på att det kanske kommer måndag. Detta är inte okej...
Användarnivå 4
Emblem +2

Det vore ju bra om detta hade varit korrekt, men inget sim-kort i posten idag, och nu måste jag vara utan mobil hela helgen och hoppas på att det kanske kommer måndag. Detta är inte okej...

Samtliga SIM-kort har skickats ut från vårt lager och det är givetvis förargligt att du/ni inte har mottagit det. Men det är självklart flera faktorer som spelar in.
Jag har samma problem som övriga i forumet. Min nummerflytt gick igenom för några timmar sedan men inget SIM-kort har dykt upp. Hur länge ska jag behöva gå utan möjlighet att kunna ringa eller svara i telefon? Det är ju orimligt att nummerportering genomförs utan att kolla med kunden ifall den erhållit ett SIM-kort!!
Sen vore det rimligt om ni svarade i chatten under de öppettider ni faktiskt har.

Svara