Besvarat

Iphone slutat fungera innan ny mobiltelefon skickats...

• 20 maj 2019
  • 1 svar
  • 241 visningar

Hejsan, jag beställde en Huawei P30 Pro en vecka sen samt ett sim-kort eftersom jag byter abonnemang från Telenor till Hallon(nummerflytt). Min nuvarande mobil slutade fungera innan den nya har anlänt, är det ett problem? Med andra ord, kommer jag få ett mejl eller sms när nya mobilen är framme?

En till sak, måste jag göra något speciellt med mitt Telenor sim-kort när jag fått min nya mobil? Jag vet inte om jag har backat upp information på iCloud...
icon

Bästa svar av Oskar 22 maj 2019, 14:33

Hej @Swiffem!

Varmt välkommen till forumet och till oss på hallon!

Det är verkligen superkul att du har bytt till oss.

Jag förstår absolut att man är sugen på sin nya mobil och du kommer få ett AVI i posten när den finns att hämta hos ditt närmsta ombud.

Du kommer även få ett nytt SIM-kort från oss i brevlådan och det ersätter ditt gamla Telenor SIM-kort.

När det kommer till att föra över innehållet från din iPhone till din nya Huawei, skulle jag rekommendera dig att kontakta Huawei respektive Apple supporten för att få hjälp med detta så att det går så smidigt som möjligt.

Ha en fin dag!
Visa original

1 svar

Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @Swiffem!

Varmt välkommen till forumet och till oss på hallon!
Det är verkligen superkul att du har bytt till oss.

Jag förstår absolut att man är sugen på sin nya mobil och du kommer få ett AVI i posten när den finns att hämta hos ditt närmsta ombud.

Du kommer även få ett nytt SIM-kort från oss i brevlådan och det ersätter ditt gamla Telenor SIM-kort.

När det kommer till att föra över innehållet från din iPhone till din nya Huawei, skulle jag rekommendera dig att kontakta Huawei respektive Apple supporten för att få hjälp med detta så att det går så smidigt som möjligt.

Ha en fin dag!

Svara

Static Template