Kan inte byta över mitt nummer till Telenor

Mitt Hallon abonnemang är avslutat men nu spärrat, kan inte byta över mitt nummer till Telenor

Mitt Hallon abonemang är avslutat men nu kan ite Telenor komma åt mitt telefonnummer.
Nekad

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer

9 svar

Användarnivå 3
Du har ju sagt upp ditt nummer. Då har du ju inget nummer att flytta. Ta kontakt med Hallons kundtjänst på chatten, så kanske de kan hjälpa dig. Det beror på hur länge sedan det var som du gjorde dig av med numret.
Telenor har försökt att flytta över mitt nummer till dem i en vecka nu!
Var ligger problemet hos er att skicka mig ett mail att det är spärrat eller hur jag skall gå tillväga för att ni skall SLÄPPA mitt nummer, nu får det räcka med att ni inte kan svara i telefon, får ju ingen hjälp. Var i Chaten i går flera timmar, mina ärenden bara ramlade ur, sedan fick jag står i kön igen typ 80 före.... sedan hade Chaten stängts. Under all kritik...när man inte får veta om jag gjort fel eller vad är det...hjälp mig så folk kan nå mig.
Användarnivå 6
Emblem +8
Telenor har försökt att flytta över mitt nummer till dem i en vecka nu!
Var ligger problemet hos er att skicka mig ett mail att det är spärrat eller hur jag skall gå tillväga för att ni skall SLÄPPA mitt nummer, nu får det räcka med att ni inte kan svara i telefon, får ju ingen hjälp. Var i Chaten i går flera timmar, mina ärenden bara ramlade ur, sedan fick jag står i kön igen typ 80 före.... sedan hade Chaten stängts. Under all kritik...när man inte får veta om jag gjort fel eller vad är det...hjälp mig så folk kan nå mig.

Hejsan @lararlena!

Om ditt nummer redan är avslutat när du försöker flytta ut det till din nya operatör behöver vår kundservice öppna upp numret för flytt, så Telenor kan ta över det. Skicka ett mejl till oss eller chatta med vår kundservice mellan 9-16 så löser de det! 😊
Nillas
JAG HAR INTE SAGT UPP MITT NUMMER DET SKALL FLYTTAS TILL TELENOR!!!!!!!
Det går ju inte att chatta!!!!
Ja men öppna det då, det förstår du väl av mina skrivelser här nu att det är det jag vill om det är det som löser problemet.
Vad är mejladressen?
Användarnivå 6
Emblem +8
Är ditt abonnemang fortfarande aktivt hos hallon? I annat fall är det uppsagt och så även numret. Däremot sparar vi numret 6 månader i ditt namn, så om du kontaktar kundservice hjälper de dig att öppna numret för flytt.

Detta är ett publikt kundforum, och inte en kundservicekanal. Vi kan hjälpa dig med generella tips och råd, däremot inte med personliga ärenden som kräver kunduppgifter och ändringar i interna system, för din egen säkerhet.
Användarnivå 6
Emblem +8
Vad är mejladressen?

Den är kundservice@hallon.se. Chatten hittar du här:

Kontakta oss
Jag har mailat.

Svara