Jag förstår absolut att du vill ha över ditt nummer till oss och jag rekommenderar dig att kika här för att se de vanligaste orsakerna och hur du löser dessa.
Fick precis ett sms där det stod att mitt nummerflytt inte medges pga att eftersom jag inte står som jag inte står som ägare till numret. Ringde precis telenor som berättade att jag visst står som ägare!
Hej!
Jag har skrivit avlat med ennna operatör och dessutom har jag ansökt om nummerflytt. Men de har fått avslag från Hallon om nummerflytt. Dvs de kan inte flytta nummer från hallon. Vad kan detta bero på?
mvh Zainullah
Fick precis ett sms där det stod att mitt nummerflytt inte medges pga att eftersom jag inte står som jag inte står som ägare till numret. Ringde precis telenor som berättade att jag visst står som ägare!
Vad gör man nu?
Hej @Freddefred!
Varmt välkommen till forumet, det är superkul att du har hittat hit.
Jag flyttade din fråga till den här tråden, då du kan se hur du går tillväga här ovanför :)
Hej!
Jag har skrivit avlat med ennna operatör och dessutom har jag ansökt om nummerflytt. Men de har fått avslag från Hallon om nummerflytt. Dvs de kan inte flytta nummer från hallon. Vad kan detta bero på?
mvh Zainullah
Hej @Zainullah Hukam Khan!
Varmt välkommen till forumet!
Jag flyttade din fråga till den här tråden, då du kan se hur du går tillväga här ovanför.
Hej, din nummerflytt av 07XXXXXXX medges inte eftersom du inte står som ägare för numret hos den aktuella operatören. Numret kan t.ex. stå på en sambo eller på ett org-nummer. För att vi ska kunna flytta numret till oss behöver du kontakta din tidigare operatör, Ni har skickar den här till mig och jag har ring idag min gamla operatören och de sa att numret har registrerad på min kontantkort.
[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
Hej, din nummerflytt av 07XXXXXXX medges inte eftersom du inte står som ägare för numret hos den aktuella operatören. Numret kan t.ex. stå på en sambo eller på ett org-nummer. För att vi ska kunna flytta numret till oss behöver du kontakta din tidigare operatör, Ni har skickar den här till mig och jag har ring idag min gamla operatören och de sa att numret har registrerad på min kontantkort.
Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
Hej @Reem!
Varmt välkommen till forumet!
Jag flyttade din fråga hit då du kan se hur du går tillväga här ovanför.
Jag vill flytta ett mobilnummer som jag stått för från Telia till Hallon. Problemet är att jag har stått för det på Telia men min dotter har använt mobilen/mobilnummret. Nu vill vi flytta detta numret till Hallon men att min dotter står för det.
När ni begär överflyttning nekar Telia eftersom det är fel personnummer. Hur gör jag nu?
En liten tvist är att Pappa har ett abonemang på Hallono det är genom hans abonemang vi lagt till dotterns abonemang.
Kan ni hjälpa till här? 🙂
Jag vill flytta ett mobilnummer som jag stått för från Telia till Hallon. Problemet är att jag har stått för det på Telia men min dotter har använt mobilen/mobilnummret. Nu vill vi flytta detta numret till Hallon men att min dotter står för det.
När ni begär överflyttning nekar Telia eftersom det är fel personnummer. Hur gör jag nu?
En liten tvist är att Pappa har ett abonemang på Hallono det är genom hans abonemang vi lagt till dotterns abonemang.
Kan ni hjälpa till här? :)
Hej @Forsman!
Varmt välkommen till forumet!
Jag slog ihop din fråga med den här tråden, då du kan se hur du går tillväga här ovanför :)
Hej!
jag och min fru har bytat abonnemang från comviq till er.
men hennes nummer gick inte att flytta över pga hennes nummer står på mig.
Kan vi skicka över hennes nummer till er om det står på mitt namn och sen göra en överlåtelse?
Eller måste vi göra överlåtelsen först hos comviq och sen flytta över numret till er?
Hej!
jag och min fru har bytat abonnemang från comviq till er.
men hennes nummer gick inte att flytta över pga hennes nummer står på mig.
Kan vi skicka över hennes nummer till er om det står på mitt namn och sen göra en överlåtelse?
Eller måste vi göra överlåtelsen först hos comviq och sen flytta över numret till er?
Med vänlig hälsning, Martin Hyllén
Hej Martin! Du ser svar på din fråga i denna tråd. 🙂 Vi erbjuder inte ägarbyten idag, så bytet behöver alltså göras hos Comviq.
Jag har skapat ett abonnemang hos er men det gamla numret var bara ett kontantkortsnummer och inte registrerat så det gick inte att flytta över till Hallon. Jag fick då ett annat nummer. Jag ringde Telia och de registrerade mitt första nummer. Nu vill jag flytta över det till Hallon. Hur gör jag?