Besvarat

Misslyckad nummerflytt


Hej
hur ska jag göra när de blev ett misslyckande me nummer flytt!!

[Redigerat] - Vi har ändrat titeln på ämnet för att det ska spegla innehållet bättre
icon

Bästa svar av Oskar 24 januari 2019, 12:08

Hej @Melissa.valdes!



Varmt välkommen till forumet.



Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret.



Jag förstår absolut att du vill ha över ditt nummer till oss och jag rekommenderar dig att kika här för att se de vanligaste orsakerna och hur du löser dessa.



Allt gott!
Visa original

33 svar

Användarnivå 4
Emblem +5
När jag skulle beställa hallon student abonemang så skrev jag i fel personeummer och det ledde till att flytten inte gick vägen eftersom att nummet inte var skrivet till det personnumret.

Hej @redir hussein!

Varmt välkommen till forumet.

Jag flyttade din fråga hit då du kan se hur du går tillväga här ovanför.

Ha en fin dag!
När jag skulle beställa hallon student abonemang så skrev jag i fel personeummer och det ledde till att flytten inte gick vägen eftersom att nummet inte var skrivet till det personnumret.
Användarnivå 4
Emblem +5
Du kan följa den här länken.

Allt gott!
Tack för snabbt svar. På vilken mail-adress kontaktar jag kundtjänst?
MVH
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @RT4711!

Varmt välkommen till forumet!

Om det är så att det tagit 14 dagar eller längre från att du begärde nummerflytten, så behöver du kontakta vår kundservice via mejl eller chatt för att få hjälp med att registrera om nummerflytten.

Ha en fin dag!
Hej,

Dessvärre hittar jag inte "Försök igen" på Mina Sidor. Exakt var ligger den?

MVH
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej det här är tredje gången som jag skriver till er!
jag har beställt 2 abonnemang från er och kontakt er att jag vill behålla mina gamla nummer på de nya abonnemangen. Jag har redan registrerat på comviq som ni bad mig. Men har inte fått hjälp


Hej @Ghassan!

Varmt välkommen till forumet!

Jag flyttade din fråga hit, då du kan se hur du går tillväga här ovnaför.

Allt gott!
Hej det här är tredje gången som jag skriver till er!
jag har beställt 2 abonnemang från er och kontakt er att jag vill behålla mina gamla nummer på de nya abonnemangen. Jag har redan registrerat på comviq som ni bad mig. Men har inte fått hjälp
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej igen @Kat!

Om du scrollar högst upp i den här tråden, så kan du se en länk som du kan klicka på.

Då blir du navigerad till en sida som listar de vanligaste orsakerna till varför en nummerflytt misslyckas och hur du åtgärdar detta.

Vi på forumet har nämligen inte tillgång till några kunduppgifter, utan det här är mer utav ett självhjälpsforum :)

Allt gott!
Hej igen! Jaha? Men jag vill fortfarande ha hjälp på min fråga varför jag inte kan flytta över mitt nummer?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej. Jag undrar varför det inte gå o flytta över mitt nummer från Telenor, jag har pratat med Telenor o det är öppet o flytta?
Mvh Katarina


Hej @Kat!

Varmt välkommen till forumet!

Jag flyttade din fråga hit då du kan se ditt svar här ovanför.

Allt gott!
Hej. Jag undrar varför det inte gå o flytta över mitt nummer från Telenor, jag har pratat med Telenor o det är öppet o flytta?
Mvh Katarina
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej! Jag har ett gammalt telianummer som jag villbyta till, ett försök gjordes igår men då hade det ännu inte skrivits över på mig. Idag ska det funka. Mvh Jimmy

Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer


Hej @JimmyP!

Varmt välkommen till forumet!

Jag flyttade din fråga hit, då du kan se hur du går tillväga här ovanför :)

Allt gott!
Hej! Jag har ett gammalt telianummer som jag villbyta till, ett försök gjordes igår men då hade det ännu inte skrivits över på mig. Idag ska det funka. Mvh Jimmy

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
Användarnivå 6
Emblem +8
@oscarhaglund - i och med att din fråga ställts tidigare har jag flyttat in denna här.
Hej. Jag har nu valt hallon men vill att mitt gamla nummer ska flyttas över. Har pratat med min gamla operatör och mitt telefonnummer står nu på mitt personnummer. Varför funkar det inte?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej, jag har begärt flytt av mitt telefonnummer till er, 07XXXXXX, men tydligen går inte detta. Har fått meddelande från Telenor som det telefonnumret tidigare funnits hos att det ligger nu på mig personligen (mitt personnummer) och det simkortet som jag har ligger nu ett annat nummer. Så när man ringer till 07XXXXX så får man till svar att samtalet inte kan kopplas fram nu. Överföringen av numret skedde igår 7/2.

Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer


Hej @MarikaMagnusson!

Varmt välkommen till forumet!

Jag flyttade din fråga hit, då du kan hitta hur du går tillväga här ovanför :)

Allt gott!
Användarnivå 4
Emblem +5
Jag har skapat ett abonnemang hos er men det gamla numret var bara ett kontantkortsnummer och inte registrerat så det gick inte att flytta över till Hallon. Jag fick då ett annat nummer. Jag ringde Telia och de registrerade mitt första nummer. Nu vill jag flytta över det till Hallon. Hur gör jag?

Hej @Lena Frödin!

Varmt välkommen till forumet!

Jag flyttade din fråga hit då du kan se hur du går tillväga här ovanför :)

Allt gott!
Hej, jag har begärt flytt av mitt telefonnummer till er, 07XXXXXX, men tydligen går inte detta. Har fått meddelande från Telenor som det telefonnumret tidigare funnits hos att det ligger nu på mig personligen (mitt personnummer) och det simkortet som jag har ligger nu ett annat nummer. Så när man ringer till 07XXXXX så får man till svar att samtalet inte kan kopplas fram nu. Överföringen av numret skedde igår 7/2.

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
Jag har skapat ett abonnemang hos er men det gamla numret var bara ett kontantkortsnummer och inte registrerat så det gick inte att flytta över till Hallon. Jag fick då ett annat nummer. Jag ringde Telia och de registrerade mitt första nummer. Nu vill jag flytta över det till Hallon. Hur gör jag?
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej!
jag och min fru har bytat abonnemang från comviq till er.
men hennes nummer gick inte att flytta över pga hennes nummer står på mig.

Kan vi skicka över hennes nummer till er om det står på mitt namn och sen göra en överlåtelse?
Eller måste vi göra överlåtelsen först hos comviq och sen flytta över numret till er?

Med vänlig hälsning, Martin Hyllén


Hej Martin! Du ser svar på din fråga i denna tråd. 🙂 Vi erbjuder inte ägarbyten idag, så bytet behöver alltså göras hos Comviq.
Hej!
jag och min fru har bytat abonnemang från comviq till er.
men hennes nummer gick inte att flytta över pga hennes nummer står på mig.

Kan vi skicka över hennes nummer till er om det står på mitt namn och sen göra en överlåtelse?
Eller måste vi göra överlåtelsen först hos comviq och sen flytta över numret till er?

Med vänlig hälsning, Martin Hyllén
Användarnivå 4
Emblem +5
Jag vill flytta ett mobilnummer som jag stått för från Telia till Hallon. Problemet är att jag har stått för det på Telia men min dotter har använt mobilen/mobilnummret. Nu vill vi flytta detta numret till Hallon men att min dotter står för det.
När ni begär överflyttning nekar Telia eftersom det är fel personnummer. Hur gör jag nu?
En liten tvist är att Pappa har ett abonemang på Hallono det är genom hans abonemang vi lagt till dotterns abonemang.
Kan ni hjälpa till här? :)


Hej @Forsman!

Varmt välkommen till forumet!

Jag slog ihop din fråga med den här tråden, då du kan se hur du går tillväga här ovanför :)

Allt gott!
Jag vill flytta ett mobilnummer som jag stått för från Telia till Hallon. Problemet är att jag har stått för det på Telia men min dotter har använt mobilen/mobilnummret. Nu vill vi flytta detta numret till Hallon men att min dotter står för det.
När ni begär överflyttning nekar Telia eftersom det är fel personnummer. Hur gör jag nu?
En liten tvist är att Pappa har ett abonemang på Hallono det är genom hans abonemang vi lagt till dotterns abonemang.
Kan ni hjälpa till här? 🙂
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej, din nummerflytt av 07XXXXXXX medges inte eftersom du inte står som ägare för numret hos den aktuella operatören. Numret kan t.ex. stå på en sambo eller på ett org-nummer. För att vi ska kunna flytta numret till oss behöver du kontakta din tidigare operatör, Ni har skickar den här till mig och jag har ring idag min gamla operatören och de sa att numret har registrerad på min kontantkort.

Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer


Hej @Reem!

Varmt välkommen till forumet!

Jag flyttade din fråga hit då du kan se hur du går tillväga här ovanför.

Allt gott!

Svara


Static Template