Besvarat

Misslyckad nummerflytt


Hej
hur ska jag göra när de blev ett misslyckande me nummer flytt!!

[Redigerat] - Vi har ändrat titeln på ämnet för att det ska spegla innehållet bättre
icon

Bästa svar av Oskar 24 januari 2019, 12:08

Hej @Melissa.valdes!



Varmt välkommen till forumet.



Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret.



Jag förstår absolut att du vill ha över ditt nummer till oss och jag rekommenderar dig att kika här för att se de vanligaste orsakerna och hur du löser dessa.



Allt gott!
Visa original

33 svar

Hej, din nummerflytt av 07XXXXXXX medges inte eftersom du inte står som ägare för numret hos den aktuella operatören. Numret kan t.ex. stå på en sambo eller på ett org-nummer. För att vi ska kunna flytta numret till oss behöver du kontakta din tidigare operatör, Ni har skickar den här till mig och jag har ring idag min gamla operatören och de sa att numret har registrerad på min kontantkort.

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
Hej igen! Jaha? Men jag vill fortfarande ha hjälp på min fråga varför jag inte kan flytta över mitt nummer?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej, din nummerflytt av 07XXXXXXX medges inte eftersom du inte står som ägare för numret hos den aktuella operatören. Numret kan t.ex. stå på en sambo eller på ett org-nummer. För att vi ska kunna flytta numret till oss behöver du kontakta din tidigare operatör, Ni har skickar den här till mig och jag har ring idag min gamla operatören och de sa att numret har registrerad på min kontantkort.

Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer


Hej @Reem!

Varmt välkommen till forumet!

Jag flyttade din fråga hit då du kan se hur du går tillväga här ovanför.

Allt gott!
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej igen @Kat!

Om du scrollar högst upp i den här tråden, så kan du se en länk som du kan klicka på.

Då blir du navigerad till en sida som listar de vanligaste orsakerna till varför en nummerflytt misslyckas och hur du åtgärdar detta.

Vi på forumet har nämligen inte tillgång till några kunduppgifter, utan det här är mer utav ett självhjälpsforum :)

Allt gott!
Jag har skapat ett abonnemang hos er men det gamla numret var bara ett kontantkortsnummer och inte registrerat så det gick inte att flytta över till Hallon. Jag fick då ett annat nummer. Jag ringde Telia och de registrerade mitt första nummer. Nu vill jag flytta över det till Hallon. Hur gör jag?
Användarnivå 4
Emblem +5
Jag har skapat ett abonnemang hos er men det gamla numret var bara ett kontantkortsnummer och inte registrerat så det gick inte att flytta över till Hallon. Jag fick då ett annat nummer. Jag ringde Telia och de registrerade mitt första nummer. Nu vill jag flytta över det till Hallon. Hur gör jag?

Hej @Lena Frödin!

Varmt välkommen till forumet!

Jag flyttade din fråga hit då du kan se hur du går tillväga här ovanför :)

Allt gott!
Hej,

Dessvärre hittar jag inte "Försök igen" på Mina Sidor. Exakt var ligger den?

MVH
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @RT4711!

Varmt välkommen till forumet!

Om det är så att det tagit 14 dagar eller längre från att du begärde nummerflytten, så behöver du kontakta vår kundservice via mejl eller chatt för att få hjälp med att registrera om nummerflytten.

Ha en fin dag!
Tack för snabbt svar. På vilken mail-adress kontaktar jag kundtjänst?
MVH
Användarnivå 4
Emblem +5
Du kan följa den här länken.

Allt gott!
Hej, jag har begärt flytt av mitt telefonnummer till er, 07XXXXXX, men tydligen går inte detta. Har fått meddelande från Telenor som det telefonnumret tidigare funnits hos att det ligger nu på mig personligen (mitt personnummer) och det simkortet som jag har ligger nu ett annat nummer. Så när man ringer till 07XXXXX så får man till svar att samtalet inte kan kopplas fram nu. Överföringen av numret skedde igår 7/2.

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej, jag har begärt flytt av mitt telefonnummer till er, 07XXXXXX, men tydligen går inte detta. Har fått meddelande från Telenor som det telefonnumret tidigare funnits hos att det ligger nu på mig personligen (mitt personnummer) och det simkortet som jag har ligger nu ett annat nummer. Så när man ringer till 07XXXXX så får man till svar att samtalet inte kan kopplas fram nu. Överföringen av numret skedde igår 7/2.

Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer


Hej @MarikaMagnusson!

Varmt välkommen till forumet!

Jag flyttade din fråga hit, då du kan hitta hur du går tillväga här ovanför :)

Allt gott!
Jag vill flytta ett mobilnummer som jag stått för från Telia till Hallon. Problemet är att jag har stått för det på Telia men min dotter har använt mobilen/mobilnummret. Nu vill vi flytta detta numret till Hallon men att min dotter står för det.
När ni begär överflyttning nekar Telia eftersom det är fel personnummer. Hur gör jag nu?
En liten tvist är att Pappa har ett abonemang på Hallono det är genom hans abonemang vi lagt till dotterns abonemang.
Kan ni hjälpa till här? 🙂
Användarnivå 4
Emblem +5
Jag vill flytta ett mobilnummer som jag stått för från Telia till Hallon. Problemet är att jag har stått för det på Telia men min dotter har använt mobilen/mobilnummret. Nu vill vi flytta detta numret till Hallon men att min dotter står för det.
När ni begär överflyttning nekar Telia eftersom det är fel personnummer. Hur gör jag nu?
En liten tvist är att Pappa har ett abonemang på Hallono det är genom hans abonemang vi lagt till dotterns abonemang.
Kan ni hjälpa till här? :)


Hej @Forsman!

Varmt välkommen till forumet!

Jag slog ihop din fråga med den här tråden, då du kan se hur du går tillväga här ovanför :)

Allt gott!
Hej det här är tredje gången som jag skriver till er!
jag har beställt 2 abonnemang från er och kontakt er att jag vill behålla mina gamla nummer på de nya abonnemangen. Jag har redan registrerat på comviq som ni bad mig. Men har inte fått hjälp
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej det här är tredje gången som jag skriver till er!
jag har beställt 2 abonnemang från er och kontakt er att jag vill behålla mina gamla nummer på de nya abonnemangen. Jag har redan registrerat på comviq som ni bad mig. Men har inte fått hjälp


Hej @Ghassan!

Varmt välkommen till forumet!

Jag flyttade din fråga hit, då du kan se hur du går tillväga här ovnaför.

Allt gott!
När jag skulle beställa hallon student abonemang så skrev jag i fel personeummer och det ledde till att flytten inte gick vägen eftersom att nummet inte var skrivet till det personnumret.
Användarnivå 4
Emblem +5
När jag skulle beställa hallon student abonemang så skrev jag i fel personeummer och det ledde till att flytten inte gick vägen eftersom att nummet inte var skrivet till det personnumret.

Hej @redir hussein!

Varmt välkommen till forumet.

Jag flyttade din fråga hit då du kan se hur du går tillväga här ovanför.

Ha en fin dag!
Hej! Jag har ett gammalt telianummer som jag villbyta till, ett försök gjordes igår men då hade det ännu inte skrivits över på mig. Idag ska det funka. Mvh Jimmy

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej! Jag har ett gammalt telianummer som jag villbyta till, ett försök gjordes igår men då hade det ännu inte skrivits över på mig. Idag ska det funka. Mvh Jimmy

Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer


Hej @JimmyP!

Varmt välkommen till forumet!

Jag flyttade din fråga hit, då du kan se hur du går tillväga här ovanför :)

Allt gott!
Fick precis ett sms där det stod att mitt nummerflytt inte medges pga att eftersom jag inte står som jag inte står som ägare till numret. Ringde precis telenor som berättade att jag visst står som ägare!

Vad gör man nu?
Användarnivå 4
Emblem +5
Fick precis ett sms där det stod att mitt nummerflytt inte medges pga att eftersom jag inte står som jag inte står som ägare till numret. Ringde precis telenor som berättade att jag visst står som ägare!

Vad gör man nu?


Hej @Freddefred!

Varmt välkommen till forumet, det är superkul att du har hittat hit.

Jag flyttade din fråga till den här tråden, då du kan se hur du går tillväga här ovanför :)

Allt gott!
Hej!
Jag har skrivit avlat med ennna operatör och dessutom har jag ansökt om nummerflytt. Men de har fått avslag från Hallon om nummerflytt. Dvs de kan inte flytta nummer från hallon. Vad kan detta bero på?
mvh Zainullah
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej!
Jag har skrivit avlat med ennna operatör och dessutom har jag ansökt om nummerflytt. Men de har fått avslag från Hallon om nummerflytt. Dvs de kan inte flytta nummer från hallon. Vad kan detta bero på?
mvh Zainullah


Hej @Zainullah Hukam Khan!

Varmt välkommen till forumet!

Jag flyttade din fråga till den här tråden, då du kan se hur du går tillväga här ovanför.

Allt gott!
Hej!
jag och min fru har bytat abonnemang från comviq till er.
men hennes nummer gick inte att flytta över pga hennes nummer står på mig.

Kan vi skicka över hennes nummer till er om det står på mitt namn och sen göra en överlåtelse?
Eller måste vi göra överlåtelsen först hos comviq och sen flytta över numret till er?

Med vänlig hälsning, Martin Hyllén

Svara


Static Template