Misslyckad nummerflytt


Användarnivå 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 1734 kommentarer
Ibland kan det vara någonting som stoppar nummerflytten till oss från att godkännas, men frukta icke; det går såklart att lösa!

Vi meddelar dig självklart via SMS och mejl om det skulle vara så att din nummerflytt inte går igenom.

Viktigt! Tänk på att abonnemanget inte avslutas om nummerflytten nekas, utan fortsätter med ett nummer tilldelat ifrån oss istället.

I mejlet du får framgår både varför flytten inte gått igenom och hur du åtgärdar detta, och nedan har vi även listat de vanligaste anledningarna till att flytten nekas.

Numret står i ett annat namn/personnummer hos din gamla operatör
Lösning: Registrera om abonnemanget till rätt namn hos den gamla operatören – alternativt ångra köpet du har gjort hos hallon och teckna ett nytt abonnemang hos oss igen, men i rätt personnummer.

Numret är ett anonymt/oregistrerat kontantkort
Lösning: Kontakta din gamla operatör och registrera kontantkortet i ditt namn och personnummer.

Ditt nummer är avslutat hos din gamla operatör och är inte öppnat för flytt
Lösning: Kontakta din gamla operatör och be de öppna upp numret för flytt

Ditt gamla abonnemang har fortfarande bindningstid
Lösning: Avvakta med flytten av numret – alternativt köp ut din resterande bindningstid hos din gamla operatör. Det kan du göra genom att kontakta dem.

När problemet är löst kan du enkelt göra en ny nummerflytt via Mina Sidor. Då kommer det se ut så här:



Om du klickar på ”Försök igen” kommer en ny nummerflytt att begäras av samma nummer som första gången.

En flytt tar 3-5 arbetsdagar, och under tiden du väntar får du självklart ett tillfälligt nummer hos oss så du kan utnyttja ditt abonnemang ändå.

4 svar

Min "Försök igen" knapp saknas. Vad ska jag göra?
Användarnivå 6
Emblem +8
Min "Försök igen" knapp saknas. Vad ska jag göra?

Hej @Rubban!

Om du kontaktar vår kundservice hjälper vi dig! 🙂
och hur gör jag det?
Användarnivå 6
Emblem +8
och hur gör jag det?

Om du klickar på Kontakta oss högst upp till höger här på forumet så kan du välja om du vill mejla eller chatta med oss.

Svara