Besvarat

Mitt ny nummer

• 8 augusti 2018
  • 1 svar
  • 384 visningar

Hej
jag beställte nummer hus er som skulle flyttas från telenor till hallon jag fick ett sim kort från er och idag när jag ville sätta i gång sim kortet det kommer låst sim kort på min mobil vad skulle jag göra nu?
icon

Bästa svar av Linnea 9 augusti 2018, 14:18

Hejsan @Adnan!

Välkommen till forumet, vad roligt att du har hittat hit! 😊

Gällande det nya simkortet låter det som att det kan bero på två olika saker.

Antingen kan det vara så att din telefon är låst till din gamla operatör, eller så behöver du skriva in din PIN-kod från oss.

Om din telefon efterfrågar koden för nätverket så är den operatörslåst, och det löser du genom att kontakta din gamla operatör för att få en operatörskod.

Är det PIN-koden du behöver så hittar du den på baksidan av brickan för SIM-kortet du har fått av oss, eller på Mina sidor.

Skicka annars gärna en skärmdump här på hur det ser ut så ser vi över det närmre.
Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @Adnan!

Välkommen till forumet, vad roligt att du har hittat hit! 😊

Gällande det nya simkortet låter det som att det kan bero på två olika saker.

Antingen kan det vara så att din telefon är låst till din gamla operatör, eller så behöver du skriva in din PIN-kod från oss.

Om din telefon efterfrågar koden för nätverket så är den operatörslåst, och det löser du genom att kontakta din gamla operatör för att få en operatörskod.

Är det PIN-koden du behöver så hittar du den på baksidan av brickan för SIM-kortet du har fått av oss, eller på Mina sidor.

Skicka annars gärna en skärmdump här på hur det ser ut så ser vi över det närmre.

Svara