Besvarat

Mitt nya abonnemang

Abonnemang 6GB Pensionär för Bo von Ekensteen 07XXXXX hos er 07XXXXX

Hej, jag fick ett besked från er igår. Jag har beställt nytt abonnemang hos er och före detta även ställt några frågor.
Mitt nuvarande abonnemang hos Telenor gäller tom den 8 februari, därefter vill jag nyttja mitt gamla nummer men hos er.
Jag fick svar från er att ni ville ha begäran om numerflytt cirka 7 dagar i förväg.
Jag vill helst inte använda något tillfälligt nummer alls då ingen känner till detta. Särskilt i kontakt med vården just nu.
Jag uppfattar det så att det nya simkortet automatiskt går över till det gamla numret när flytten blir klar. Är det så?
Hur gör jag för att nummerflytten skall fungera, vänta ytterligare dagar?
Den 8 februari är en fredag och sista dagen för abonnemanget hos Telenor. Är det problem att första dagen sen är en lördag?

Jag kommer att göra samma sak med ett mobilnummer till som står på mig med den 8 februari som sistadag och som jag skall nyteckna hos er.

En fråga till, erbjudandet om extra premie vid tecknande av ytterligare abonnemang gäller tydligen även om jag tecknar ett till för mig själv. Min fru kommer att använda detta. Jag antar att erbjudandet enbart det med 25GB?

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till nummerflytt
icon

Bästa svar av Oskar 31 januari 2019, 10:13

Hej @Bo von Ekensteen!

Varmt välkommen till forumet och till oss på hallon!

Jag förstår absolut din situation och ska göra mitt bästa för att förtydliga hur det fungerar med nummerflytt och värva en vän kampanjen.

Vi på hallon har ingen möjlighet att lägga nummerflytten på ett specifikt datum, utan den sker alltid 3-5 arbetsdagar efter att den har begärts.

Nummerflytten kommer alltså inte att genomföras under en lördag.

Jag förstår absolut att det kan vara bökigt med ett tillfälligt nummer, men det är mer utav en säkerhetsåtgärd så att du som kund inte står helt utan nummer samtidigt som det behöver finnas ett aktivt nummer i våra system för att vi ska kunna flytta över ett annat nummer. Det är alltså dubbelbottnat.

När det kommer till värva en vän, så är det precis som du är inne på enbart 25GB/Mobilabonnemang Stor som gäller.

Du kan se allting som gäller för värva en vän här.

Jag hoppas du blir nöjd med oss som din operatör.

Du är varmt välkommen att återkomma till mig här om det är några fler frågor eller funderingar.

Allt gott!
Visa original

3 svar

Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @Bo von Ekensteen!

Varmt välkommen till forumet och till oss på hallon!

Jag förstår absolut din situation och ska göra mitt bästa för att förtydliga hur det fungerar med nummerflytt och värva en vän kampanjen.

Vi på hallon har ingen möjlighet att lägga nummerflytten på ett specifikt datum, utan den sker alltid 3-5 arbetsdagar efter att den har begärts.

Nummerflytten kommer alltså inte att genomföras under en lördag.

Jag förstår absolut att det kan vara bökigt med ett tillfälligt nummer, men det är mer utav en säkerhetsåtgärd så att du som kund inte står helt utan nummer samtidigt som det behöver finnas ett aktivt nummer i våra system för att vi ska kunna flytta över ett annat nummer. Det är alltså dubbelbottnat.

När det kommer till värva en vän, så är det precis som du är inne på enbart 25GB/Mobilabonnemang Stor som gäller.
Du kan se allting som gäller för värva en vän här.

Jag hoppas du blir nöjd med oss som din operatör.

Du är varmt välkommen att återkomma till mig här om det är några fler frågor eller funderingar.

Allt gott!
Hej igen och tack för ett utförligt och tydligt svar men jag har ett par undringar till.
Utöver det nummer som jag har beställt har jag idag också beställt flytt av mitt andra mobilnummer på Telenor. Jag har fått bekräftelse från er på beställningen. Båda abonnemangen gäller tom den 8 februari på Telenor.
Jag talade med Telenor igår och de sa att den första begäran om flytt var redo att föras över till Tre dvs Hallon när abonnemanget upphör.
Jag antar att de nya simkort jag får från er automtisk ändrar nummer när Telenor släpper de gamla hos sig. Om nu abonnemangen upphör fredagen den 8 februari, varför kan de då inte föras över direkt på tex natten mellan den 8.e och 9.e. Sker inte detta med automatik.
Vad händer med eventuella SMS och MM som skickas på befintliga nummer om varken ni eller Telenor har ett aktivt Simkort för befintliga nummer under lördag-söndag den 9-10 februari.
Kan man göra något åt detta.
Med vänlig hälsning
Bo
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej igen!

Numren flyttas automatiskt över när nummerflytten är godkänd.
Om du vill veta exakt datum, är det bäst att kontakta kundservice då jag inte kan se kunduppgifter som dessa härifrån.

SMS och MMS som skickas till ditt Telenor om det är så att numret inte har flyttats till oss än, kommer inte att levereras. Den som försöker kontakta dig på det viset kommer få en notis i stil med "Ej levererat" eller "numret har ingen abonnent" eller dylikt.

Jag förstår att detta inte är optimalt för dig, dessvärre kan det bli den här typen av glapp när man byter operatör.

Jag tar detta med mig så klart så att vi förhoppningsvis kan bli tydligare i framtiden!

Svara

Static Template