Besvarat

nummerflytt

Hej, jag ska flytta mitt nummer från Tre till hallon, hos Tre hade jag en bindningstid som tar slut ungefär om 4 veckor. Men har redan beställt ett abonnemang hos er och simkortet kommer om några dagar.

Min fråga är; kommer jag stå för månadskostnaden för simkortet om den väntar tills bindningstiden som jag har just nu går slut?

Jag kunde inte hitta något datum på mina sidor där jag kan välja vilken datum jag kan aktivera kortet. 

icon

Bästa svar av AntonS 21 May 2021, 00:24

Visa original

Detta ämne är stängt för kommentarer

3 svar

Användarnivå 5

Hej, jag ska flytta mitt nummer från Tre till hallon, hos Tre hade jag en bindningstid som tar slut ungefär om 4 veckor. Men har redan beställt ett abonnemang hos er och simkortet kommer om några dagar.

Min fråga är; kommer jag stå för månadskostnaden för simkortet om den väntar tills bindningstiden som jag har just nu går slut?

Jag kunde inte hitta något datum på mina sidor där jag kan välja vilken datum jag kan aktivera kortet. 

Så fort du beställer ett abonnemang hos hallon, börjar betalningen av det, även om du inte kan använda det. Kortet aktiveras direkt och tilldelas ett tillfälligt nummer, som sedan ändras så fort nummerporteringen gått igenom.

Hur gör jag för att undvika kostnaderna om jag inte ska använda abonnemanget? behöver jag avbryta beställningen? Kommer det tillkomma avgifter för det ?

Användarnivå 5

Hur gör jag för att undvika kostnaderna om jag inte ska använda abonnemanget? behöver jag avbryta beställningen? Kommer det tillkomma avgifter för det ?

Det är svårt att undvika att få dubbla kostnader när man byter operatör. Men det blir ju inga stora kostnader med hallon. Hallon debiterar bara de dagar i månaden man är kund. Det är ju i slutet på månaden nu, så det kanske inte blir så mycket dubbelbetalning.

Om du vill avbryta beställningen så kostar det, i sig, inget alls. Du måste då ta kontakt med Hallons kundtjänst.

https://support.hallon.se/hc/sv/requests/new?brand=hallon

Static Template