Besvarat

Nummerflytt från Tre operatör till Hallon

• 14 juni 2021
  • 1 svar
  • 256 visningar

Hej!

Jag har skapat ett konto och är över 18 år. Jag har en familjemedlem till mig som vill flytta över sitt nummer från Tre till Hallon. Hon kommer då använda samma konto som jag använder. Fast flytten misslyckades två gånger, meddelandet vi får står: 

Flytten av nummer xxxxxxxx har tyvärr inte blivit godkänd. Anledningen till det är att numret inte står skrivet i ditt personnummer hos din tidigare operatör.

Men oroa dig inte! Det kan du enkelt ordna genom att kontakta din tidigare operatör och be dem byta ägare på numret (till samma ägare som på abonnemanget du har hos oss på hallon).

Så som det berättas, står det numret som ska flyttas över på den familjemedlemmens personnummer. Och kontot står då över mitt personnummer. Och beställningen av abonnemanget tog vi över 55. 

Vi har redan fått ett simkort hemskickad men bara nummerflytten återstår och att det numret ska stå över min familjemedlemmens personnummer. 

Mycket tacksam om detta kan lösas utan att beställa ett nytt simkort!

Med vänlig hälsning

Sultana

icon

Bästa svar av Martin 21 juni 2021, 14:13

Hejsan @Sultana!

Beklagar att du stött på problem med nummerflytten. Det låter som att numret du försöker flytta in inte står under samma personnummer som ägaren av abonnemanget hos oss på hallon. För att en nummerflytt ska gå igenom behöver bland annat numret stå under samma personnummer hos frånträdande operatör och tillträdande operatör. Det är så för att vem som helst inte ska kunna flytta in och ut nummer som man inte äger själv.

För att lösa detta kan du kontakta frånträdande operatör och förklara situationen så hjälper dom dig vidare. :blush:

Hojta gärna till om jag kan vara mer till hjälp!

Visa original

1 svar

Hejsan @Sultana!

Beklagar att du stött på problem med nummerflytten. Det låter som att numret du försöker flytta in inte står under samma personnummer som ägaren av abonnemanget hos oss på hallon. För att en nummerflytt ska gå igenom behöver bland annat numret stå under samma personnummer hos frånträdande operatör och tillträdande operatör. Det är så för att vem som helst inte ska kunna flytta in och ut nummer som man inte äger själv.

För att lösa detta kan du kontakta frånträdande operatör och förklara situationen så hjälper dom dig vidare. :blush:

Hojta gärna till om jag kan vara mer till hjälp!

Svara

Static Template