Besvarat

Nummerflytt funkar inte

• 1 februari 2019
  • 1 svar
  • 272 visningar

Fick ett sms att mitt nummer skulle flyttas till hallon från vimla idag den 1/2 kl 18:00, fick ett sms att nummerflytten var genomförd och att jag skulle starta om mobilen. När jag smsade min bror visades ett helt annat nummer istället för det nummer jag ville flytta. På mina sidor på hallon står det att mitt abonnemang har det nummer jag vill ha, men när jag smsar och ringer gör jag det från ett annat nummer. Kan ni lösa problemet tack?
icon

Bästa svar av Oskar 4 februari 2019, 08:09

Hej @hejsanhoppsan123!

Varmt välkommen till forumet!

Jag förstår absolut att du vill ha det rätta numret när du ringer och SMSar.
Det låter som att du dessvärre har drabbats utav iPhone buggen som ibland sker vid nummerflyttar.

Du löser detta genom att gå in på:

Inställningar < Telefon < Mitt nummer
Här kommer det felaktiga numret att visas. Du ändrar detta genom att klicka på numret och skriva in det rätta.

När detta är gjort går du in på:
Inställningar < iMessage
Här inaktiverar du iMessage och låter det vara inaktivt någon minut för att sedan återaktivera det.

Du gör även samma sak under Inställningar < Facetime

Allt gott!
Visa original

1 svar

Användarnivå 4
Emblem +4
Hej @hejsanhoppsan123!

Varmt välkommen till forumet!

Jag förstår absolut att du vill ha det rätta numret när du ringer och SMSar.
Det låter som att du dessvärre har drabbats utav iPhone buggen som ibland sker vid nummerflyttar.

Du löser detta genom att gå in på:

Inställningar < Telefon < Mitt nummer
Här kommer det felaktiga numret att visas. Du ändrar detta genom att klicka på numret och skriva in det rätta.

När detta är gjort går du in på:
Inställningar < iMessage
Här inaktiverar du iMessage och låter det vara inaktivt någon minut för att sedan återaktivera det.

Du gör även samma sak under Inställningar < Facetime

Allt gott!

Svara