Besvarat

Nummerflytt nekad

• 1 augusti 2019
  • 1 svar
  • 448 visningar

Hej.
Fick detta meddelande från er när jag startat nytt abonnemang åt min son:

”Din nummerflytt av XXX medges inte eftersom du inte står som ägare för numret hos den aktuella operatören. Numret kan t.ex. stå på en sambo eller på ett org-nummer. För att vi ska kunna flytta numret till oss behöver du kontakta din tidigare operatör och registrera numret i ditt personnummer.”

Numret(Telia) står på min son som är 7 år. Hur gör jag för att kunna flytta det?

tack på förhand! /Tobias
icon

Bästa svar av Martin 2 augusti 2019, 10:48

Hejsan @Tobias Barck!

Är det ett abonnemang eller kontantkort hos Telia? Det är ju 18 års gräns på att ha abonnemang i Sverige och jag tror att Telia även som vi har 18 års gräns på att ha kontantkort registrerade i sitt namn.

Min gissning är om det är ett kontantkort att det är oregistrerat och behöver registreras först innan du kan flytta över numret. Registrera det i ditt namn och personnummer i sånt fall så att nummerflytten kan genomföras.

Om det är ett abonnemang verkar det som att det står i ett annat personnummer; någon annan i familjen kanske?
Visa original

1 svar

Hejsan @Tobias Barck!

Är det ett abonnemang eller kontantkort hos Telia? Det är ju 18 års gräns på att ha abonnemang i Sverige och jag tror att Telia även som vi har 18 års gräns på att ha kontantkort registrerade i sitt namn.

Min gissning är om det är ett kontantkort att det är oregistrerat och behöver registreras först innan du kan flytta över numret. Registrera det i ditt namn och personnummer i sånt fall så att nummerflytten kan genomföras.

Om det är ett abonnemang verkar det som att det står i ett annat personnummer; någon annan i familjen kanske?

Svara

Static Template