Besvarat

Nummerflytt och ägerbyte

• 31 juli 2019
  • 1 svar
  • 823 visningar

Hej, Jag har ett nuvarande student hallon abonnemang men jag vill köpa en mobil från Comviq med student pris. Eftersom att jag nu är 18 kan jag själv beställa mobilen men mitt nuvarande mobilnummer jag har nu med hallonabonnemanget är inte på mitt personnummer. Fast Comviq beställningen måste ske på mitt personnummer annars får jag inget studentpris. Problemet är då att jag vill behålla mitt nuvarande telefonnummer men Comviq kommer neka nummerflytten eftersom numret inte är i mitt personnummer och ni erbjuder inte ägarbyte. Erbjudandet från Comviq går bort snart så vet inte hur jag ska gå tillväga. Vill verkligen inte byta telefonnummer.
icon

Bästa svar av Martin 1 augusti 2019, 09:13

Hejsan @3081738!

I detta fall hade jag rekommenderat att den som står på abonnemanget hos oss idag skapar ett kontantkort hos Comviq för att flytta över numret hos oss till det kontantkortet. Då kommer numret ligga hos Comviq och så förhoppningsvis kan dom lägga om det till ditt personnummer så att du kan fortsätta ha det med studentabonnemanget hos dom.
Visa original

1 svar

Hejsan @3081738!

I detta fall hade jag rekommenderat att den som står på abonnemanget hos oss idag skapar ett kontantkort hos Comviq för att flytta över numret hos oss till det kontantkortet. Då kommer numret ligga hos Comviq och så förhoppningsvis kan dom lägga om det till ditt personnummer så att du kan fortsätta ha det med studentabonnemanget hos dom.

Svara

Static Template