Besvarat

Nummerflytt på redan startat abonnemang?

• 8 oktober 2018
  • 1 svar
  • 648 visningar

Hej!
Jag och min fru tog var sitt seniorabonnemang för en kort tid sedan (49:-/6GB första månaderna). Vi har haft stor glädje av dessa under en resa via kontinenten till England. Kanonfint men man får vara varsam när man når 10GB-gränsen utomlands och framför allt när man åker färja över engelska kanalen - där kan man automatiskt bli uppkopplad till satellitsurfning - visserligen med SMS-varning (med gigantiska kostnader som vi lyckades undvika!). NU TILL MIN FRÅGA. Vi har telefoner med med enbart kontantkort hos Telenor (haft det i många år). Kan man föra över (portera heter det visst) det telefonnumret till det abonnemangsnummer vi har hos Hallon och hur går det i så fall till? Borde vi gjort det vid abonnemangsstart eller går det i efterhand? (Vi har väldigt lite behållning på kontantkorten).
icon

Bästa svar av Tor 9 oktober 2018, 11:43

Halloj @unclebosse.

Varmt välkommen! :)

Ja, man får vara på sin vakt när man är ute och reser.

Angående nummerflytt, så går det alldeles utmärkt. Kontakta vår kundservice per mejl/chatt så hjälper dem dig givetvis att starta en nummerflytt på nytt.

Ha en fortsatt fin dag! 🙂
Visa original

1 svar

Användarnivå 4
Emblem +2
Halloj @unclebosse.

Varmt välkommen! :)

Ja, man får vara på sin vakt när man är ute och reser.

Angående nummerflytt, så går det alldeles utmärkt. Kontakta vår kundservice per mejl/chatt så hjälper dem dig givetvis att starta en nummerflytt på nytt.

Ha en fortsatt fin dag! 🙂

Svara

Static Template