Fråga

Nummerflytt ut från hallon misslyckas

• 14 september 2020
  • 2 kommentarer
  • 61 visningar

Hej!

I ungefär 2 veckor har jag försökt att flytta mitt nummer till en annan operatör. Först hade jag gjort fel att avsluta abonnemanget hos er Hallon, vilket satte stopp för nummerflytten. Jag återaktivera abonnemanget och ringde andra operatören som skickade en förfrågan till er, men får upprepade gånger svar att “nuvarande operatör har inte godkänt flytten.”. Jag hörde av mig till er på messenger (facebook) och ringde andra operatören, detta gjordes fram och tillbaka, men jag får samma svar av er Hallon att ni “inte mottagit någon förfrågan om nummerexportering” medan andra operatören säger att de får error pga av inget godkännande av Hallon.

Numret ligger hos er, därmed antar jag att det strular på eran sida. När ska ni lösa detta för mig, har gått längre än vad det bör tycker jag? Dessutom inte tillräckligt snabba svar på messenger - bör vara mycket snabbare med tanke på att man inte kan ringa er..

Återigen, väntar på svar, tack!

MVH,

Sazan

2 svar

Hejsan @Sazan!

Här på forumet har kundservice ingen direkt närvaro, utan det är en plattform för hallonkunder emellan där man kan hjälpa varandra eller diskutera.

Vi har denna artikel på forumet om nummerflytt som kanske kan komma till hjälp om du inte kikat på den än; annars rekommenderar jag att fortsätta hålla kontakten med kundservice för att få hjälp med detta om du misstänker att felet ligger hos hallon. 

Hejsan @Sazan!

Här på forumet har kundservice ingen direkt närvaro, utan det är en plattform för hallonkunder emellan där man kan hjälpa varandra eller diskutera.

Vi har denna artikel på forumet om nummerflytt som kanske kan komma till hjälp om du inte kikat på den än; annars rekommenderar jag att fortsätta hålla kontakten med kundservice för att få hjälp med detta om du misstänker att felet ligger hos hallon. 

Hej Martin!

Tack ska du ha för infon, nu vet jag hur det funkar!

Gällande mitt ärende så får jag försöka nå dem på messenger, eller byta nummer om inget görs..

Svara