Besvarat

Nummerflytten fungerar inte

Hej,
jag har nytt telefonnummer: 07XXXXXXX
som är flyttat från telia.
Idag fick jag meddelande att nummerflytten var klar och att jag skulle starta om telefonen. Det har jag gjort, men det fungerar inte. Det står "endast nödsamtal", ingen kontakt med Hallon. Pinkoden är rätt inknappad.
Kan ni se vad som är fel?
mvh Thomas

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
icon

Bästa svar av Oskar 31 januari 2019, 10:41

Hej @lindgt!

Varmt välkommen till forumet!

Jag förstår absolut att du vill ha igång ditt abonnemang.

I och med att du får slå in PIN-koden och den blir accepterad, så känner telefonen av SIM-kortet i fråga.

Är det så att telefonen är operatörslåst till din tidigare operatör? Har du möjlighet att dubbelkolla detta genom att antingen testa SIM-kortet i en annan telefon eller kontakta din tidigare operatör?

Allt gott så länge!
Visa original

3 svar

Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @lindgt!

Varmt välkommen till forumet!

Jag förstår absolut att du vill ha igång ditt abonnemang.

I och med att du får slå in PIN-koden och den blir accepterad, så känner telefonen av SIM-kortet i fråga.

Är det så att telefonen är operatörslåst till din tidigare operatör? Har du möjlighet att dubbelkolla detta genom att antingen testa SIM-kortet i en annan telefon eller kontakta din tidigare operatör?

Allt gott så länge!
Hej,
nej det var ett telia kontantkort och mobilen köpte jag utan abonnemang för några år sedan. Jag har mobilen till min mamma och jag är 25 mil bort så jag har personligen svårt att kolla på plats. Men min svåger var där nyss och tog ur SIM-kortet och tillbaka igen men samma problem kvarstår.
I och med att koden accepteras måste SIM-kortet fungera, men har ingen kontakt med Hallon.
Vad ser ni på er sida ang detta abonnemang?
mvh Thomas
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej igen!

Abonnemanget är aktiverat i våra system och det ska fungera som det ska.

Det som vi behöver få reda på är var felet ligger någonstans och det är därför som det skulle vara bra att testa simkortet i en annan enhet.
Genom att göra just det, så får vi reda på om det är SIM-kortet som är defekt eller om det är telefonens inställningar eller dylikt som spökar.

Svara

Static Template