Besvarat

Nummerflytten nekades

Hej igen! Har nu fått avslag på mina döttrars nummerflytt då min fru står registrerad på numren i fråga hos Halebop. Hur kan vi lösa det? Vi tillhör ju liksom samma familj...
icon

Bästa svar av Linnea 20 september 2018, 12:01

Ja, men det finns ett skäl till att numren står på min fru. Det har med mitt jobb att göra. Går det inte att lösa så måste vi alltså häva hela beställningen och skaffa abonnemang hos annan leverantör. Ser helst att det går att lösa.

Tyvärr har vi inte möjlighet att flytta numren från någon annans personnummer 😕 Det kommer nekas av den gamla leverantören. Ni kan om ni önskar teckna abonnemangen i din frus namn hos oss istället så kommer det gå att flytta numren. Tror du det skulle gå? 🙂
Visa original

5 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @Pappan73!

I sådant fall behöver ni skriva över numren i ditt namn hos Halebop, och därefter kan vi flytta numren igen. :)

Ha en fin dag!
Ja, men det finns ett skäl till att numren står på min fru. Det har med mitt jobb att göra. Går det inte att lösa så måste vi alltså häva hela beställningen och skaffa abonnemang hos annan leverantör. Ser helst att det går att lösa.
Användarnivå 6
Emblem +8

Tyvärr har vi inte möjlighet att flytta numren från någon annans personnummer 😕 Det kommer nekas av den gamla leverantören. Ni kan om ni önskar teckna abonnemangen i din frus namn hos oss istället så kommer det gå att flytta numren. Tror du det skulle gå? 🙂
Det skulle gå! Hur går vi tillväga då?
Användarnivå 6
Emblem +8
Det skulle gå! Hur går vi tillväga då?

Då kan ni ångra abonnemangen ni tecknade via Mina sidor, och därefter istället beställa nya abonnemang och skriva in hennes uppgifter. Ångra abonnemanget gör du på Mina sidor, du ser hur du gör här.

Svara