Besvarat

Ny kund och 2 st nya abonnemang, nummerflytt men sonen kan inte ringa?

Hej!
Jag har fått hem ett SIM-kort som vi ej har aktiverat än. Vi har idag 3 som leverantör men detta löper ut 27/8. Ian som min son heter som har detta nummer kan ej ringa eller svara. Hur gör jag rent praktiskt? Måste vi sätta in det nya kortet innan 3 löper ut? Är det då det tillfälliga nummer som jag hittar på mina sidor som gäller?

Redigerat - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till nummerflytt
icon

Bästa svar av Linnea 21 augusti 2018, 08:14

Hej igen!

Jag har intebytt sim kortet än då Ians telefon fungerar igen. Nu har jag fått ett simkort till?? Vill kolla med er vad som är vad?

SIM kort 1, levererades 180815, följesedel 7889291

SIM kort 2, levererades 180816, följesedel 7896028

Har jag råkat beställa 2 st likadana abbonemang?

Jag ska ha 1 st på detta nummer.

Jag har beställt 1 st abonemang till min andra son men med endast 4 GB men det gjorde jag typ samma dag så det kan inte hunnit komma till mig så snabbt. Kan Ni kontrollera vad som är vad och om jag ska skicka tillbaka det ena.

Hej igen!

Jag förstår. Det ska bara vara ett av simkorten som är aktivt, så har du möjlighet att prova vilket som fungerar? Det andra kan du behålla som reserv ifall det skulle behövas i framtiden. 👍
Visa original

3 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @Huddlan!

Kul att du har hittat till forumet, välkommen hit!

Gällande nummerflytten kommer denna gå igenom imorgon, och tills dess kan ni använda ert nya simkort med ett tillfälligt nummer.

Dock kan ni behöva logga in på Mina sidor och aktivera kortet, och du gör det genom att gå in under Mitt paket och klicka på Aktivera.

Om simkortet på Tre inte fungerar skulle jag kontakta de och kika om det är några problem med detta.

Ha en fantastiskt bra dag! 😊
Hej igen!
Jag har intebytt sim kortet än då Ians telefon fungerar igen. Nu har jag fått ett simkort till?? Vill kolla med er vad som är vad?

Jag har beställt 1 st abonemang till min andra son men med endast 4 GB men det gjorde jag typ samma dag så det kan inte hunnit komma till mig så snabbt. Kan Ni kontrollera vad som är vad och om jag ska skicka tillbaka det ena.
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej igen!

Hej igen!

Jag förstår. Det ska bara vara ett av simkorten som är aktivt, så har du möjlighet att prova vilket som fungerar? Det andra kan du behålla som reserv ifall det skulle behövas i framtiden. 👍

Svara

Static Template