Besvarat

Nya numret

Hur vet jag när mitt nummer byte är igenom? Har inte provat nya simkortet då jag väntar på bekräftelse om nummerbyte
icon

Bästa svar av Mrmorsi 23 mars 2019, 11:08

Tack det förstår jag men för att slippa byta telefonnummer så tänkte jag sätta i nya simkortet så fort jag vet att numret är bytt. Grejen är att det tagit mer än 3-4 dagar. Måste jag sätta i nya simkortet för att själva nummerflytten ska aktiveras? Jag kan ju inte ta emot sms heller utan monterat simkort.

Du kommer att få både SMS notifikation samt mejl skickat till e-postadress när portering kommer att ske med datum och tidpunkt.
Visa original

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +5
Hur vet jag när mitt nummer byte är igenom? Har inte provat nya simkortet då jag väntar på bekräftelse om nummerbyte

nummerflytt tar det 1-3 arbetsdagar från att du mottar ditt sim-kort innan ditt nummer flyttas. Ditt nya SIM-kort är dock aktiverat med ett tillfälligt nummer som du kan använda till dess att ditt nummer flyttas in till oss på Hallon.

Läs gärna denna guide
Tack det förstår jag men för att slippa byta telefonnummer så tänkte jag sätta i nya simkortet så fort jag vet att numret är bytt. Grejen är att det tagit mer än 3-4 dagar. Måste jag sätta i nya simkortet för att själva nummerflytten ska aktiveras? Jag kan ju inte ta emot sms heller utan monterat simkort.
Användarnivå 5
Emblem +5

Du kommer att få både SMS notifikation samt mejl skickat till e-postadress när portering kommer att ske med datum och tidpunkt.
Men hur lång tid ska det ta? På er sida står det några dagar och nu har det gått några veckor. Under tiden betalar jag ju abonnemanget. Dessutom att få vänta på svar här i två veckor är inte rimligt.

Svara

Static Template