Privat
Företag

Överlåtelsetråden

Användarnivå 5
Emblem +6

Så här skrev Hallon för 3 år sedan:

Som det ser ut idag har vi på hallon inte de system som krävs eller kapaciteten för att kunna hantera överlåtelser eller ägarbyten. Vi jobbar dock med att ta fram en lösning på hur vi ska kunna erbjuda detta på ett så bra och smidigt sätt som möjligt i framtiden då vi förstår att det är en efterfrågad funktion.

Överlåtelse/ägarbyte 🔁 | hallon.se

När tror Hallon att det kommer någon lösning på detta? Vet att detta är ett problem för många.

För min egen del är risken stor att när döttrarna snart ska ta över sina abonnemang så blir bytet till en annan operatör, sen blir det förmodligen inte Hallon igen?

Så Hallon, när inför ni överlåtelse, i år, nästa år, om 3 år eller kanske aldrig?

4 svar

Halloj @tingtong!

Bra att du tar upp denna viktiga fråga! Jag är helt med dig på att detta är något som man hade önskat var på plats igår och att det är frustrerande att det inte är det. Överlåtelsefrågan är något som kommer ta upp nu under hösten så jag kommer se till att lyfta denna tråd då. Tyvärr, och med risk att låta upprepande, kan jag inte säga när överlåtelser kan tänkas komma utan bara att det är något som vi ser över möjligheterna för fortfarande.

Jag tänker om fler känner likadant skulle jag uppskatta om Du också kommenterar i denna tråd. Tack igen @tingtong för att du tar upp detta! 😊

MVH,
Martin
Community Manager

Användarnivå 3

Det känns så självklart att man ska kunna överföra ett avtal även hos hallon, så det är svårt att riktigt hitta argument, snarare varför man INTE skulle få överföra???

Användarnivå 5
Emblem +6

Halloj @tingtong!

Bra att du tar upp denna viktiga fråga! Jag är helt med dig på att detta är något som man hade önskat var på plats igår och att det är frustrerande att det inte är det. Överlåtelsefrågan är något som kommer ta upp nu under hösten så jag kommer se till att lyfta denna tråd då. Tyvärr, och med risk att låta upprepande, kan jag inte säga när överlåtelser kan tänkas komma utan bara att det är något som vi ser över möjligheterna för fortfarande.

Jag tänker om fler känner likadant skulle jag uppskatta om Du också kommenterar i denna tråd. Tack igen @tingtong för att du tar upp detta! 😊

MVH,
Martin
Community Manager

Tycker det har varit många trådar här på forumet om folk som vill göra överlåtelser och misstänker att det är många fler som aldrig skriver om det här. Gissar att många lämnar Hallon pga det. Risken finns att våra tonåringar stannar hos en annan operatör om inte överlåtelse kommer väldigt snart?

Hej Hallon

Jag har sedan många, många år två abonnemang hos er åt mina barn. Nu när de blivit vuxna (18 resp. 23 år) vill inte jag som förälder stå som ägare till dessa abonnemang längre. Jag (och barnen själva) tycker att det är dags att de själva står som ägare och betalar sina fakturor.

Trodde att det var lika enkelt med överlåtelse hos Hallon som hos era konkurrenter, men icke...

När jag läser i detta forum så ser jag att frågan varit aktuell i många år, men ni gör inget åt det! Mycket märkligt beteende.

Är ni inte måna om era kunder? Vill ni inte behålla de ungdomar som haft abonnemang hos er i många år?

Om de nu måste gå över till en annan operatör så är sannolikheten minimal att de går tillbaka till Hallon. Varför gör ni inget åt detta problem? Det borde rimligen ligga i ert intresse...

Med vänlig hälsning,

en pappa som vill lära sina barn att ta eget ansvar för abonnemang och kostnader

Kommentera