Besvarat

Pågående nummerflytt?

  • 10 augusti 2020
  • 1 svar
  • 56 visningar

Hej. Jag beställde ett nytt abonnemang med nummerflytt hos er i början av juli. Nummerflytten misslyckades då det var bindningstid kvar till i början av augusti. Fick ett sim-kort med ett tillfälligt nummer hos er och ett sms att flytten skulle ske när bindningstiden var slut. Operatören jag flyttar ifrån är tre.

Min fråga är: Säger ni upp abonnemanget hos den operatör jag vill flytta ifrån?

icon

Bästa svar av Martin 11 augusti 2020, 16:51

Hejsan @Gunnar101!

Yes, om det inte finns någon bindningstid så avslutas det frånträdande abonnemanget när nummerflytten går igenom. Tänk däremot på att Tre har uppsägningstid, så det är bäst att höra av sig till deras abonnemangsavdelning först för att påbörja den, så man inte behöver betala uppsägningstiden i en klumpsumma.

Visa original

1 svar

Hejsan @Gunnar101!

Yes, om det inte finns någon bindningstid så avslutas det frånträdande abonnemanget när nummerflytten går igenom. Tänk däremot på att Tre har uppsägningstid, så det är bäst att höra av sig till deras abonnemangsavdelning först för att påbörja den, så man inte behöver betala uppsägningstiden i en klumpsumma.

Svara


Static Template