Pensionär

  • 28 september 2018
  • 1 svar
  • 634 visningar

Hej ! Beställde nyss ett abonnemang från Er med portering av mitt befintliga mob.nr. 070xxxxxxx.
Nu skulle jag beställa ett abonnemang för min fru men det gick inte för vi har samma mailadress.
Hon är också pensionär och har personnummer 19xxxxxxxxxx och befintligt mob.nr.073xxxxxxx.
Vad gör jag ?

MVH Christer Ragnheden

Redigerat - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
[Redigerat] - Ämnet har flyttats till nummerflytt

1 svar

Användarnivå 4
Emblem +2
Hej @Chris 46.

Varmt välkommen till forumet!

Jag förstår,

För att det ska vara möjligt att flytta ett nummer hit från en annan operatör måste ägaren av numret vara densamma hos båda operatörerna.
Är det t.ex. du som står för abonnemanget hos din gamla operatör behöver du också vara den som står för abonnemanget hos hallon. När vi flyttar ett nummer går vi efter personnummer. Det är alltså inte möjligt att flytta någon annans nummer t.ex. sambo, barn, företagsabonnemang eftersom det då är registrerat på ett org-nummer.

Hos oss är det inte möjligt att överlåta ett abonnemang/nummer, utan du behöver kontakta din gamla operatör och be att de:

  • Skriver numret på dig (så att det står i ditt personnummer)
  • Godkänner numret för flytt/portering.
När detta är gjort kan du enkelt själv göra om flytten på Mina sidor eller kontakta oss så gör vi ett nytt flyttförsök.

Ha en fortsatt fin dag!

Svara


Static Template