Besvarat

Problem med nummerflytt

• 3 november 2020
  • 1 svar
  • 110 visningar

Hej! Jag har varit kund hos er ett tag och ville nyligen byta till ett studentabonnemang då jag har börjat studera och behövde ett billigare abonnemang. När jag beställde abonnemanget klickade jag i att jag skulle behålla mitt gamla nummer, men nu när jag satte i SIM-kortet fick jag ändå ett nytt nummer. Jag satte även i kortet försent så jag har betalat för den här månaden för mitt gamla abonnemang med mitt gamla nummer också, skulle det kunna gå att avbryta det och lägga över numret till mitt nya abonnemang?

icon

Bästa svar av Martin 9 november 2020, 09:53

Hejsan @sofieerixon!

Det låter som att du beställde ett nytt abonnemang istället för att ändra det befintliga till ett studentabonnemang. Det är däremot ingen fara och går enkelt att åtgärda.

Du kan själv via Mina sidor avsluta det nya abonnemanget du beställde. Det finns en guide hur du gör detta här på forumet.

Sen för att ändra ditt befintliga abonnemang till ett studentabonnemang behöver du kontakta kundservice för att få hjälp med det. Viktigt att du uppvisar underlag på att du är student, ex. Studentkortet, Mecenat-kort eller dylikt. 

Visa original

1 svar

Hejsan @sofieerixon!

Det låter som att du beställde ett nytt abonnemang istället för att ändra det befintliga till ett studentabonnemang. Det är däremot ingen fara och går enkelt att åtgärda.

Du kan själv via Mina sidor avsluta det nya abonnemanget du beställde. Det finns en guide hur du gör detta här på forumet.

Sen för att ändra ditt befintliga abonnemang till ett studentabonnemang behöver du kontakta kundservice för att få hjälp med det. Viktigt att du uppvisar underlag på att du är student, ex. Studentkortet, Mecenat-kort eller dylikt. 

Svara

Static Template